Nokia on meis kõigis olemas

18. märts 2009, 10:58

Eestlased on juba aastaid otsinud oma Nokiat ja mida aeg edasi, seda kaugem ja kättesaamatum see meile justkui tundub. Oma Nokias ehk uue idee loomises ei ole aga midagi keerulist, sest meis kõigis on teisiti mõtlemise alge olemas.

Oluline eeldus ideede loomisel on oskus asjadele värske pilguga vaadata (mida me tihti ei tee kas laiskusest või mugavusest). Avatud pilguga ellusuhtumist tasub õppida (ehk taasavastada) näiteks lastelt. Šveitsis tegutsev võimekas ideedevabrik BrainStore on selle targasti ära tabanud ja endale lapsed uute ideede loomisel päris julgelt appi võtnud.

Ideedevabriku juhid ütlevad ise naljatledes, et lapsed ongi nende salarelv. BrainStore’i „palgal“ on 1500 last vanuses 13-20 aastat üle kogu maailma ja nende ülesanne on ettevõtet nõustada just eriti hullude ja ebatavaliste ideede loomisel. Seda põhjusel, et laste mõtlemine ei ole erinevalt täiskasvanute omast veel raamides kinni ega seeläbi rikutud.

Lapsed osalevad tähtsatel ideevabriku kliendikohtumistel ning seeläbi saavad omavahel segatud laste entusiasm ja nende ebatavapärane mõtlemine ning teiselt poolt ekspertide professionaalsus. Tulemused on ideedevabriku kinnitusel väga edukad ning lastele on usaldatud isegi selliseid kliente nagu šokolaadifirma Nestle, Šveitsi raudteefirma ja riigi üks tipp-panku Credit Suisse.

Lastega tegelemine on BrainStore’is isegi üks osa ametlikust tööpäevast. Nimelt on ettevõte avanud oma kohaliku lastehoiu „Miniajud“. See on võimalus kõigile töötajatele 1-9 aastaste lastega tegeleda – alates sellest, et ehitatakse koos legomajasid kuni selleni, et arutletakse universumi asjade üle. See on töötajatele lõbus ja rutiinivaba aeg, mille mõte on meeles pidada, et asjadele on võimalik ka teisiti vaadata kui tavaliselt.

Artikli autor Kristjan Laja on Ambient Marketingi juhataja.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 19:14
Otsi:

Ava täpsem otsing