Kuidas valida endale õige domeeninimi?

06. oktoober 2009, 11:05

Üks ettevõtte elektroonilise identiteedi olulisemaid küsimusi on, milline on tema domeeninimi. Intuitiivselt kõlav ja firma kaubamärgiga seotud veebilehekülje aadress aitab kliendil ja huvilisel kiiresti õigesse veebinurka kohale jõuda. Konkurendile käest lastud loogiliselt minu ettevõtmisega seotud nimetus võib arvestava osa huvilisi panna konkurendi teenust tarbima, kirjutab Hansson, Leego amp; Partneri juhtivpartner Erkki Leego.

Inimesed otsivad intuitiivsust

Kaubamärgiga seotud intuitiivsus on oluline. On väga loomulik otsida Google`t domeenist www.google.ee, Nike`i www.nike.com-st , kommivabrik Kalevit www.kalev.ee-st. Viimaselt aadressilt leiame küll meediaportaali ja maiustuste info saamiseks tuleb pöörduda lehele www.kalev.eu.

Mõnikord võib sobiliku nime leidmine päris keeruline olla - Coca-Cola Plaza kino leiame nimetuste www.superkinod.ee ja www.forumcinemas.ee alt. Kumbki ei ole intuitiivne.

Õnneks on otsingumootorite arenguga täpselt õige intuitiivse nimetuse välja nuputamine muutumas vähemtähtsaks. Üldjuhul leiab vajaliku ettevõtte veebiaadressi Google otsingutulemuste esimeselt realt. Sellegipoolest tasub sobiliku nime leidmisega vaeva näha. Mõnetähelise domeeni sisestamine on kasutajale mugavam kui otsingumootori abi kasutada.

Kes ees, see mees

Üks selge reegel domeeninime valimisel on nii nagu kaubamärkidega ikka – kes varem hea nime endale registreerib, see seda ka kasutada saab. Kellele kuulub domeen www.arvuti.ee? Või millise brändi juurde jõuab lehelt www.renault.ee? Viimane näide on küll pigem erand – avalehelt leiavad uue viite nii konjaki kui autosõbrad. Tavaliselt saab domeenikasutusõiguse esimesena jaole jõudnud. Kuulus ju www.renault.ee aastaid Renaulti müügiga seotud ettevõttele Info Auto.

Firma nimi vali domeeninime järgi

Ei ole enam ebatavaline, et uue firma nime valimisel või muutmisel lähtutakse interneti identiteedivõimalustest. Minu enda ettevõtte Hansson, Leego & Partner asutamisel oli nimevaliku üheks oluliseks kriteeriumiks sobiliku domeeni olemasolu. Iga nime idee puhul järgnes kohe kontroll veebist - kas nimele vastav domeen on veel vaba. Kui olime jõudnud asutajate perekonnanimedest koosneva komplektini „Leego, Hansson & Partner“ või „Hansson, Leego & Partner“, oli just domeeninime saadavus ja kõla otsustavaks kaalukeeleks.

Www.hlp.ee oli vaba ja kõlas meie jaoks hästi.

Eestis domeenime saamise reeglid muutumas

Läbi aastate on olnud asjaliku veebinime valikul üheks suureks riskiks Eesti domeenimede väljaandmise korraldus. Kõikide domeenimede puhul, nii avalikus kui erasektoris, on ootamatult otsustavaks asutuseks Eesti Hariduse ja Teaduse Andmesidevõrk (Eenet). Eeneti käes on olnud suur võim. Ainult nemad otsustavad, kas vastav alamdomeeninimi võetakse kasutusele või mitte. Kolm nimevalikuga seotud olulisemat Eeneti reeglit on:

1) 2. taseme (*.ee) nimetuse valimist võimaldatakse ainult juriidilistele isikutele

2) Igale taotlejale võidakse registreerida üks domeen

3) Kaebused registreerija tegevuse kohta saab esitada e-kirja teel aadressile admin@eenic.ee. Kaebused vaatavad läbi INTERNICis registreeritud .ee administraatorid, kelle otsus on lõplik.

Nimetatud reeglitest on eriti palju emotsioone tekitanud kaks viimast. Kui ettevõttel on mitu kaubamärki, siis erandina on võimalik saada registreering ka neile. Eeneti kiituseks peab ütlema, et üldjuhul on nad domeeninimede väljaandmise haldamisega hästi hakkama saanud.

Eesti domeeninimede halduse korraldus on õnneks värskenemas. Täpsemalt saab sellest lähiajal kuulda infotehnoloogia konverentsil „Visioonist Lahendusteni 2009“.

Domeeninime valikul lähtu:

1) Lühidusest – parem on nimi, mida on võimalik kiiresti vigadeta sisestada

2) Kaubamärgist – kõige intuitiivsem on otsida kaubamärgi nimetusele vastavat domeeni

3) Firma nimetusest või selle lühendist

4) Valdkonnas olulistest asjade- ja ametinimetustest

5) Üldjuhul otsib eestlane *.ee domeeni

6) Tegutse kiiresti – kes enne registreerib, see nimetuse endale saab. Kohe varsti saab ametlikult ka mitu domeeni taotleda.

7) Ole kaval – sama asja saab alati nimetada natuke teistmoodi

8) Rahvusvahelisel turul toimetamiseks broneeri ka rahvusvahelised domeenid fimanimi.com, firmanimi.eu ja kõikvõimalikus sihtturud

Erkki Leego, Hansson, Leego & Partner juhtivpartner

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 19:14
Otsi:

Ava täpsem otsing