Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maanteeamet puurib asfaldijuurteni

    KarikatuurFoto: Äripäev

    Maanteeamet teeb õigesti, et ei alusta ristisõda tee-ehitajate vastu, vaid alustab teedeehituse kordasaamist endast ja teetööde tellimisest.

    Polegi tähtis, kas Eestis on maanteeauke rohkem või vähem kui kvadriljon. Oluline on tõdemus, et meie maanteede kvaliteet ei ole see, mis ta võiks olla. Nüüd on maanteeaugud kõige kõvemini raputanud maanteeametit, kes on otsustanud lõpetada suhtumise, et mis tee alla pannakse, see tee alla jääb.Äripäeva arvates teeb maanteeamet õigesti, et ei alusta ristisõda tee-ehitajate vastu, vaid soovib tulevikku vaatavalt korda saada kogu teedeehituse. Alustades just endast ja teetööde tellimisest, et edaspidi möödalaskmisi vältida.Uuritakse süvitsi. Viimatine “Pealtnägija” telesaade tõi välja, et kui (garantii)remonditööd hiljuti euroraha laineharjal valminud Mäo möödasõidul ei tahtnud kuidagi lõppeda, otsustas maanteeamet kehva tee põhjusi sõna otseses mõttes süvitsi uurida. Lisaks Mäole puuriti tee läbi ja võeti proove veel kümnes kohas. Uuritud ja puuritud teede olukord osutus ehmatavaks ja üllatavalt kehvaks.Veel garantii all olevate lõikudega on ametil lihtsam hakkama saada. Kui vead silmaga näha ja rattaga tunda, on nende parandamisele raske vastu vaielda ka ehitajatel. Ehitajal tuleb need korda teha.Küllap sooviksid aga paljud maksumaksjatest autojuhid sisimas, et selgete möödalaskmiste korral pöörduks amet ka näiteks kohtusse, sest keegi peab ju vastutama ja karistust kandma. Teoreetiliselt on see võimalik, aga praktikas raiskaks maanteeamet kohtukäikudele enamasti lihtsalt aega, energiat ja veel rohkem maksumaksja raha, eriti vanemate teelõikude puhul.Maanteeamet mõistagi ei välista kohtusse pöördumist, ent on võtnud peadirektor Aivo Adamsoni kinnitust mööda suuna pigem selle poole, et kõik asjad oma kodus korda teha. See mõjub ka ameti mainele paremini kui kohtuvaidlused, rääkimata paremate suhete hoidmisest teedeehitajatega, kellega edaspidigi põhjust koostööd teha.Maanteeameti eesmärk on, et teedeehitus oleks edaspidi kvaliteetsem ning valmivaid objekte ei tuleks hakata teisest otsast parandama, samal ajal kui esimeses otsas linti lõigatakse. Nii on piltlikult öeldes juhtunud tollesama Mäo möödasõiduga, mille garantiiremont on kestnud juba aastaid.Alustada tuleb endast. Muudatusi kavandades antakse endale aru, et alustada tuleb algusest ehk hankeprotsessist ja hankereeglite ülevaatamisest. Tuleb tugevdada järelevalvet, mis on samuti maanteeameti korraldada.Äripäevgi on korduvalt avaldanud seisukohta, et ainult või lõviosas odavaimast hinnast lähtudes võib eeskätt just ehtituses riigihangete kvaliteet selgelt kannatada. Hea, et maanteeamet on otsustanud sellelt teelt kindlalt kõrvale astuda ning seada esikohale kvaliteedi. Mingu või ehitamine kallimaks, aga see-eest on tee ka kauem korras. See paneb ka ehitajad oma kalkulatsioone ja suhtumist ümber hindama, sest kaotama ei taha hangetele keegi minna.Pikka viha ei pea. Maanteeameti ettepoole, juba järgmistele teedele suunatud pragmaatiline pilk on usutavasti meeltmööda ka tee-ehitajatele: pikka viha me ei pea ja vanu asju ümber ehitama ei hakka, aga edaspidi tehke tööd korralikult ning ärge tulge enam projektimuudatuste ettepanekutega tee kvaliteeti murendama.“See, et meie selgroog enam ei paindu, see on fakt,” saatis Aivo Adamson sümpaatselt selgesõnalise sõnumi kõigile ehitajatele. Jutul lõpp. 
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.