Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hullumaja puhvet

    Vilja KiislerFoto: Andras Kralla

    Praamihangete ümber toimuv jagelemine jätab riigist mulje, nagu oleks tegemist röövlisaaki jagavate sõgedate kambaga, mille liikmed ei põlga suurema tüki saamise nimel kaaslasi maha lüüa, kirjutab arvamustoimetaja Vilja Kiisler.

    Nimelt Urve Palo poliitilise tapmisega on tegemist reformierakondlase Jürgen Ligi juhitava rahandusministeeriumi otsuseprojektis, mis nõuab Saare- ja Hiiumaa liinide hanke kehtetuks tunnistamist. Aga peale Palo osutub „tapetavaks“ ka maksumaksja, kelle tasku arvel kogu tants käib.
    Ärilehe teatel selgub projektist, et rahandusministeerium on majandusministeeriumi parvlaevahanget uurinud juba alates 24. septembrist. Sellega seoses tekib küsimus, kas ministeeriumid omavahel üldse suhtlevad või mitte. Kui rahandusministeeriumil oli tekkinud kahtlus, et majandusministeerium on hanget läbi viies milleski eksinud, siis olnuks normaalne, et sellest oleks majandusministeeriumile kohe teada antud. Et näete, siis on vist viga, palun, parandage.
    Praegu jääb mulje, et Ligi eesmärk on lihtsalt Palo auklikuks tulistada – lasta tal kõigepealt välja kuulutada, et leping Tallinna Sadamaga on kohe sõlmimisel, ja siis tal ootamatult vaip alt ära tõmmata. Mõistagi olnuks Palole enne valimisi tähtis praamide asjas konkreetse tulemuseni jõuda, ja riigile kümne aasta jooksul 60 miljonit eurot säästva praamilepingu sõlmimine olnuks ka poliitilise kapitali mõttes suur võit, mida sotside saavutusena esitada. Reformierakonnale see ei sobinud, et sotside esindaja millegi nii suurega maha saab.
    Ent asi pole ju Palos. Praamihange pole tema isiklik asi ega ka mitte sotsiaaldemokraatide „äri“. Asi on maksumaksja raha säästlikus kasutamises, ja see peaks igal juhul olema riigi eesmärk. 60 miljonit eurot on kõva argument.
    Tõsi, avalikkusele pole teada, miks Leedo pakkumine ei kvalifitseerunud. Paraku ei luba Eesti seadused avalikult öelda, mis oli mittekvalifitseerumise põhjus. Samamoodi ei ütle rahandusministeerium, mille poolest oli majandusministeeriumi otsus Leedo pakkumine kõrvale jätta kergekäeline.
    Praegu jääb kergesti mulje, et Reformierakond soovib iga hinna eest, et praamileping Leedole jääks. Palole ja sotsidele koha kättenäitamise kõrval näidatakse koht kätte ka maksumaksjale, kes on Leedot pikki aastaid nuumanud.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.