Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rängad maksutõusud ohustavad 84 000 töökohta

    Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni juhatuse esimees Andres Valgerist.Foto: Erakogu

    Kaubavedu raudteel on langenud kaheksa aastaga kolm korda ning olukord ei näi paranevat, sest äkiliste maksutõusude tõttu on Eestist kujunenud kõige kallim kaubatranspordi koridor kogu piirkonnas, leiab Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni juhatuse esimees Andres Valgerist.

    Valitsuskoalitsioon on seadnud eesmärgiks tasakaalustada riigieelarvet nn kahjuliku tarbimise maksustamisega. Logistika- ja transiidisektor on pidanud järjepidevalt suurenevat maksukoormust taluma juba aastaid, kui on järsult tõstetud raudtee kasutustasusid, sadamatasusid, vedurites kasutatava kütuse aktsiisi jne.
    Veomahtude langemine on seadnud ohtu raudteeliikluse rahastamismudeli jätkumise, sest taristu ülalpidamiseks vajalikud summad on tulnud 95% ulatuses kaubaveolt, mis enam ei suuda sellises mahus tulu teenida.
    Vorstitaktika
    Riigi iga järjekordne aktsiisimuudatus või muu ettevõtja seisukohast maksukeskkonda halvendav samm meenutab n-ö salaamitaktikat – võetakse viil viilu haaval vorsti otsast tükikesi, kuni avastatakse, et vorst on otsas ning pole midagi enam lõigata. Viimane kütuseaktsiisi muudatus lööb valusalt juba oluliselt rohkem inimesi kui senised logistikasektori konkurentsivõimet halvendanud maksusammud. Rängad maksutõusud on seadnud ohtu 84 000 töötajat hõlmava logistika- ja transiidisektori edasise tuleviku, mis ei tulene enam ainult naaberriikide transpordipoliitikatest, vaid Eesti enda suutmatusest näha suuremat pilti.
    Märkimisväärne on naaberriikide suhtumine logistikavaldkonda ning selle toetamine. Läti on seadnud transiidisektori riiklikult oluliseks valdkonnaks ning tulemuseks on Läti Raudtee rekordilised kaubaveomahud. Soome valitsus otsustas mullu toetada logistikasektorit 55 miljoni euroga, et säilitada koridori konkurentsivõime, riigieelarve tulud ning tuhanded töökohad. Järgmiseks kolmeks aastaks on Soome vähendanud sadama- ning navigatsioonitasusid poole võrra ning viinud raudtee kasutustasud kaubavedudes nulli lähedale.
    Vaja mõningast vastutulekut
    Eesti logistika- ja transiidiettevõtjate ühenduse hinnangul ei ole Eestil vaja rakendada sedavõrd drastilisi meetmeid, kuid suurematele tasuartiklitele oleks vajalik mõningane vastutulek, et luua ka hinna poolest konkurentsis püsimiseks vajalikud tingimused. Vastasel korral ei ole enam võimalik Eesti unikaalset geopoliitiliselt strateegilist asukohta kuidagi enda kasuks pöörata ning jätkuvalt vähenevad kaubamahud hakkavad riigieelarvet mõjutama negatiivselt. 10protsendiline veomahtude kasv tooks Eesti riigikassasse hinnanguliselt umbes 80 miljonit eurot lisatulu, 20protsendiline kasv juba 160 miljonit eurot.
    Oma positsiooni realistlik hindamine ning majanduskasvu soodustavate sammude astumine aitaks vähendada survet leidmaks katteallikaid koalitsioonilubaduste täitmiseks. Tegu ei oleks vähimalgi määral Eesti julgeoleku- või välispoliitika ümberkujundamise katsega, vaid lihtsalt konkurentsivõimelise transpordikoridori tagamisega, mis säilitaks tuhanded töökohad ning tooks lisatulu riigikassasse.
    Autor: Andres Valgerist
  • Hetkel kuum
IT-ettevõtte juht: tehisaru tuleb taltsutada
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Investeeringud, kus võib peituda uus Nvidia
Nvidia, gigant kiibitootjate seas, on tõusnud viimase viie aastaga enam kui 1800 protsenti. Analüütikud soovitavad uue raketi otsimisel vaadata turuväärtuselt pigem väiksemate ettevõtete suunas.
Nvidia, gigant kiibitootjate seas, on tõusnud viimase viie aastaga enam kui 1800 protsenti. Analüütikud soovitavad uue raketi otsimisel vaadata turuväärtuselt pigem väiksemate ettevõtete suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Riik võtab tänavu 150 miljonit eurot dividende
Riigile kuuluvad äriühingud ja need, mille üle riigil on otsustusõigus, tasuvad tänavu dividende 158 miljonit eurot, millest riigikassasse jõuab 152 miljonit eurot.
Riigile kuuluvad äriühingud ja need, mille üle riigil on otsustusõigus, tasuvad tänavu dividende 158 miljonit eurot, millest riigikassasse jõuab 152 miljonit eurot.
Eesti üks rikkamaid naisi avas Tallinna kesklinnas uue äri
Endine Moskva ametniku abikaasa ja Eesti üks rikkamaid naisi Tatjana Rose (varem Liksutova) vabanes oma restoraniärist ja avas uue ettevõtmise otse Gianni restorani kõrval.
Endine Moskva ametniku abikaasa ja Eesti üks rikkamaid naisi Tatjana Rose (varem Liksutova) vabanes oma restoraniärist ja avas uue ettevõtmise otse Gianni restorani kõrval.