Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pagulaskvoot ajab põrkima

    Juhan SärgavaFoto: Äripäev

    Pagulaspoliitika tekitab segaseid tundeid. Eriti põrkima paneb kõrgemalt tulev korraldus, mille põhjendatus sarnaneb tugevama õiguse jõulise rakendamisega kirjutab Saidafarmi juhataja Juhan Särgava.

    Jagada hädalistega seda kasinat, mis meil on, tundub inimlik ja mõistetav. Aga jagada heaolu kordades kõrgemal tasemel, mida me enda nõrgematele kaaslastele pakume, on kuidagi lämmatava iseloomuga. Jätab ausalt öeldes prassimise mulje. Üks asi on hädavajalik peavari ja toidupoolis, teine hotelli standardis kostitamine. Mahajäänud maju on meil ju küll, poleks kahju, kui pagulased taastaksid neid oma maitse järgi.
    Tulijad saabuvad EL teljeriikide endistest koloniaalmaadest. Meie ei ole nende saatusekaaslased. Emamaadega on neil aga ka keeleline, kultuuriline suhe olemas. Meile sattumine on ka tulijate endi jaoks täielik „loomaaeda paigutamine“. Ei ole meil nendega miskit peale hakata ega vastupidi.  
    Aidakem ukrainlasi
    Kui rääkida saatusekaaslastest, siis meie saaksime abivõimet rakendada tööta ja koduta jäänud ukrainlaste suhtes. Ukraina seltski Eestis olemas. Suudame suhelda, vajalikke tööülesandeid selgitada. Nemad tõenäoliselt kohanevad mõne kuu või poole aastaga siinse elu ja tööga. Kuid neidki on sadu kordi enam, kui me äkki ja korraga rakendada suudaksime.
    Aafrika pagulastega tuleb aastaid kulukat oskustööd teha ennem, kui midagi toimina hakkab. Proovinud olen minagi. Meil käis loomi söötmas hr Abdul. Tuli kenasti toime. Raskus seisneb aga selles, et loomade söötmisel kasutame enamasti hoopis traktorit.
    Valge mees, su tund on tulnud
    Mulle meenub India keskkonnakaitsja Vandana Shiva ettekanne säästliku põllumajanduse sümpoosiumilt Norras 1995, kus ta teavitas, et „valge mees“ on koloniaalpoliitikaga räigelt rikkunud pärismaalaste elukorraldust, maha lammutanud iidsed toitumistavad  ja sellega kaasa toonud näljahädagi. „Oota, valge mees, need miljonid nälgijad kõik tulevad oma võlga sisse nõudma!“ ütles Vandana.  „Nad tulevad vaikselt, ilma sõjata, ja te ei saa midagi teha!“ Toona tundus see kõne lihtsalt ambitsioonikas.
    Nüüd, 20 aastat hiljem hakkavad need sõnad täide minema. Poliitikutel on nüüd aeg selg sirgu lüüa ja igal liikmesriigil oma huve kaitsta. Kui meenutame normeerimist eri riigikordadest või ajaloost, siis enamasti on see ainult kannatustega lõppenud. Siit algab sallimatus, paugutamine ja muu korratus, mida me uudistest pidevalt kuuleme.
    Asendustegevuse asemel oleks mõistlikum nõuda, et endised emamaad peavad ise vastutuse võtma neis riikides, kus nad valitsesid. Aitama taas korda seada nende riikide valitsemise, investeerima elukorraldusse. Kogu rahvamurd, kes tahaks mugavusmaadesse tulla, ei mahu siia niikuinii.
    Juhan Särgava esineb tänavusel Äriplaanil. Äripäeva esinduslikem konverents Äriplaan toimub 30. septembril ning sellel esinevad mitmed mõjukad ettevõtete omanikud, teiste seas VKG suuromanik Priit Piilmann, Combimilli omanik Margus Kohava, Põldma Kaubanduse omanik Heinar Põldma, Chemi-Pharmi omanik Ruth Oltjer, reklaamiettevõtja Reet Roos ja kinnisvaraettevõtja Jaanus otsa.
    Juhte ja omanikke on saali oodata üle 600. Äriplaani korraldamist toetavad Danske Bank, Eesti Telekom, Ülemiste City.
    Äriplaanile registreeruda saab siin.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Sakslased ostsid Jüri Mõisa osaluse betoonifirmas
Saksa ehitusmaterjalide kontsern Schwenk ostis Jüri Mõisale kuulunud osaluse betoonitootjas Framm.
Saksa ehitusmaterjalide kontsern Schwenk ostis Jüri Mõisale kuulunud osaluse betoonitootjas Framm.