Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elroni vastu aitab ainult takso

    Äripäeva ajakirjanik Mari Mets.Foto: Andras Kralla

    Elron on riigi toel elades vajunud mugavustsooni, vaevumata teist suve välja tegema reisijate ängikogemustest täis tuubitud rongides, leiab Äripäeva ajakirjanik Mari Mets.

    Riigiettevõttena ei kavatse Elron pakkuda maksumaksja raha eest liigset luksust,” kirjutas Elroni juht Andrus Ossip kuu aja eest Äripäevas. Ta viitas kolmele uuele rongile, mida Elron tahaks hädasti osta, aga riik jälle ei taha raha anda. Aga sellepärast, et uusi ronge niipea ei tule, ei saa üks riigiettevõte oma kliente lugupidamatult kohelda.
    Jaanipäeva õudused
    Seik Valge­metsa peatusesse saabunud Elroni rongist jaanipäeval: reisijad on kõikjal, istmetel, põrandal, jalgrataste vahele litsutud. Esimesse klassi pileti ostnud lapsevankriga noor pere ei mahu oma kohani trügima. Tartus jääb seltskond jalgrattureid kümne minuti pärast väljuvast Tallinna rongist maha, sest hilinenud eelmise rongi piletimüüja jõuab nendeni alles lõppjaamas ja müüb neile veel eelmise sõidu pileteid.
    Küsimuste peale tõdes ­Elroni pressiesindaja: “Jaanipäev on tõesti aeg, mil eestlased linnadest välja kiirustavad, ja meil on hea meel, et selleks üha enam rongi eelistatakse kasutada.” Täpselt sama vastust lugesin samal päeval ka Delfist teise probleemi selgituseks.
    Sain pressiesindajalt teada, et kui reisija läheb sisse õigest uksest, jõuab ta oma esimese klassi kohani. Ja et lõppjaamas seisvas rongis pileti ostmine on vabatahtlik, mistõttu ei maksa Elron kinni ka järgmisest rongist maha jäänute pileteid.
    Minu raha
    Elron võib ju öelda, et ärge sõitke rongiga, kui ei meeldi, aga nad tegutsevad siiski minu, maksumaksja raha eest. Nii on raske panna pahaks Eesti Bussi juhi Gunnar Oboleski kriitikat, et erinevalt bussifirmadest, maksab Elroni 10eurosest piletist 7 eurot kinni riik. 
    Ootan Elronilt viisakat käitumist ja probleemidega tegelemist. Ja mitte alles siis, kui need on üle viimase piiri ja neid lahendatakse pettunud reisijatele taksode tellimisega. Et mulle ei öeldaks, et olen ise rumal, et valest uksest rongi astun või vabatahtlikult valel ajal piletit ostan. Ootan, et ei tuleks kolmandat jaanipäeva, mil reisijad kirjeldavad pühadeseiklust rongis kui õudusfilmi. 
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.