Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna-Helsingi tunnel kui majanduslik mõrv?

    Mootor Grupi omanik ja juht Hugo Osula.Foto: Erik Prozes

    Tallinna-Helsingi tunneliga tuleb majanduslikult jääda ratsionaalseks, leiab Mootor Grupi omanik ja juht Hugo Osula.

    Tallinna-Helsingi tunneli ehitamise idee on erinevates ringkondades arutlemise all olnud aastaid. Mõistagi tundub mõte ühendada kaks pealinna atraktiivne, kuid niivõrd olulise ja kuluka projekti puhul peavad esikohal olema majanduslik ratsionaalsus ja kaine mõistus.
    Kahtlemata suurendaks Tallinna-Helsingi tunnel kahe pealinna vahelist liiklust ja muudaks linnad majanduslikult lähedasemaks. Palju on räägitud reisijate paremast liikumisest ja linnade ühendamisest. Samas oleks reisijateveo osakaal projekti tasuvuses olematu. Igas transpordivaldkonnas maksab infrastruktuuri kulu eelkõige kaubavedu ning Tallinna-Helsingi tunnel ei oleks kindlasti erand. Oluline küsimus on ka, mis kasu saab projektist Eesti riik.
    Pilk tulevikku
    Tallinna-Helsingi tunnelist rääkides peame eelkõige vaatama, kus asub Euroopas ja maailmas tootmine praegu ja tulevikus. Kuidas liiguvad tooraine ja kaubad Aasiast Euroopasse ja vastupidi ning mida saaks tunneli rajamine kiiremaks, odavamaks ja efektiivsemaks muuta. Kui me seda teha ei suuda, siis pole ka tunnelil mõtet.
    Kuna Euroopas tootmine pigem väheneb, oleks Tallinna-Helsingi tunneli ehitamise esmaseks möödapääsmatuks eelduseks toimiv Põhja-meretee, mis ühendaks meie regiooni Kaug-Ida ja Põhja-Aasiaga. Kui poleks vaja kasutada kaubaveoks jäälõhkujaid või reisida ühest riigist teise läbi Venemaa, siis võiks Tallinna-Helsingi tunnel olla osa Põhja-Soomest algavast süstik-kaubarongide kiirtrassist ja moodustada seega terviku Kesk-Euroopasse suunduvast Rail Balticust.
    Kõrged kulud
    Tallinna-Helsingi tunneli ehitamise aruteludes peame samuti arvesse võtma, et raudtee omahind järjest kasvab ning infrastruktuuri ülalpidamiskulud on kõrged. Nii jõuame jällegi tõdemuseni, et esmatähtsad on potentsiaalsed kaubaveomahud ning kas tunnel suudab peenlogistika teiste võimalustega konkureerida.
    Aruteludes peavad esikohal olema pikaajaline strateegia, läbimõeldud visioon ja ka tugev äriplaan, mis ei baseeru ainult kahe linna poliitikute unistustel, vaid kogu Põhjamaade piirkonna ja Euroopa vajadustel. Vastasel juhul võib tunnel tähendada kahele riigile hoopis majanduslikku mõrva.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.