Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas Vene firma palk peletab Taaramäe fännid?

    Äripäeva toimetaja Rivo Sarapik.Foto: Andras Kralla

    Profirattur Rein Taaramäe minek Venemaa klubi palgale paneb ühe silma naerma ja teise nutma, leiab Äripäeva toimetaja Rivo Sarapik.

    Rõõmustab rattasõber minus – mees sai hea lepingu tiimiga Katjuša, kus saab lasta oma talendil särada ning võimed maksimaalselt kasutada. Pärast mitut tervisest tingitud näguriaastat on seitsme meeskonna huvi teda palgata ambitsioonikale ja auahnele sportlasele kindlasti meelitav.
    Nutma puhkeb aga eestlane minus. Katjuša pole ainult Vene rattatiim, vaid seda rahastavad muu hulgas Vene riigifirmad, näiteks Gazprom ja Rostec. Neist viimase omaniku, Venemaa presidendi Vladimir Putini ametisse pandud juhi Sergei Tšemezovi vastu kehtestasid Lääs ja EL mullu sanktsioonid. Samuti Gazpromi vastu Venemaa tegevuse tõttu Ukrainas.
    Võib küsida, mis on sportlasel sellega pistmist. Tema ju teeb vaid oma tööd – sõidab rattaga ja püüab seda võimalikult hästi teha. See on samas vaid pool tõest. Sportlane töötab ka sanktsioonidega piiratud ettevõtete heaks. Ükski sponsor ei anna meeskonnale niisama raha. Eelarvesse süstitud summad konverteerib tiim ettevõtte reklaamiks. Sellepärast kannavad sportlased, saateautod ja bussid ettevõtete logosid, et need näiteks võistlustel tele-eetris ja mujal meedias silma jääks. Rohkem tähelepanu tähendab rohkem reklaami, mis tähendab rohkem käivet sponsorile.
    Suhtumine muutus
    Ratturit motiveerisid ilmselt palk ja võimalused, mitte poliitika. Ideaalis nii võikski olla, et ei pea muretsema tööandja omaniku jõuvõtete ja õõnestava käitumise pärast, vaid saad keskkonda vaadata. Taaramäe suhtumine rattasporti näikse pärast karjääri kõigutanud tervisehädasid olevat muutunud. Profikarjääri alustas ta Prantsuse tiimis Cofidis ja saavutas selle logo all ka esimesed suuremad võidud. Nii ei kiirustanudki ta varem, enne mullu Astanasse minekut, tiimi vahetama – ehkki senise tööandja arendamine ja tugi talle kohati soovida jättis. Tänulikkus meelitas jääma.
    Nüüdseks on sportlane teist meelt ning tiimivalikul on tasu olulisem. Näiteks eelmisel aastal Cofidisest Astanasse suundumise eel kommenteeris ta, kuidas palk on uue meeskonna puhul tähtsaim kriteerium. Tõsi, tänavu ta enda sõnul "rahale suurt tähepanu ei pööra". Siiski on tasu oluliseks pidamine ka mõistetav, sest tipptasemel rattasport on esiteks konkurentsitihe ning teisalt ka tervist laastav ohtlik ala, kus vigastus võib päevapealt karjäärile ehk teenistusele kriipsu peale tõmmata. Nii tuleb praegusest ajast võtta maksimum. Samuti suhtuvad nii oma liikmetesse klubid – kui sinust kasu pole (loe: võite ei too või võitjaid ei abista), siis nägemist, ja lepingut ei pikendata või sõlmita.
    Mis see fänni asi on, kes profi palkab? On, sest fännideta poleks ka tippsporti, tiime ning häid lepinguid ja sissetulekuid. Pealtvaatajate tähelepanu ja rahakotirauad on põhjus, miks ettevõtted aladesse panustavad. Lisaks on Taaramäe mind rattaspordini toonud. Tema 2011. aasta edu Prantsusmaa velotuuril viis mu tee rattapoodi ning peagi sadulasse. Aasta hiljem pedaalisin tema toetuseks 3500 kilomeetrit Tallinnast Pariisi. Pean temast kui ratturist lugu.
    Nii olengi segaduses, kuidas andekale sõitjale edaspidi kaasa elada nii, et ei toetaks neid, keda ei soovi.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.