Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riigikogulase totruse mõõdik

    Piret Reiljan

    Viimastel päevadel tõstatunud vana hea kuluhüvitiste teema on suurepärane riigikogu liikmete rumaluse indikaator, leiab ajakirjanik Piret Reiljan.

    Mitte kedagi ei üllata enam ammu, et riigikogulased liisivad endale kuluhüvitise eest uhkeid autosid. Pärast valimisi puutuvad selle kirgi kütva teemaga kokku ka verisulis rahvasaadikud, kes on kohe haaranud võimalusest oma autoparki uuendada.
    Ütlen siiralt, et minul on ükskõik, millise autoga riigikogu liige sõidab. Ja kui talle on vastav hüvitis ette nähtud, siis palun väga – tal on täielik õigus seda kasutada. Igaüks meist saab ju valimiskasti juures otsustada, kas saadiku töö on õigustanud tema võimalikku edevat autot või mitte. Küll aga tahaks ma pikema jututa 101 riigikogulase hulgast välja praakida kõik, kes oma priiskamist laustotrustega põhjendavad.
    Ettevaatust, liiklejad!
    Seekord töötas rumaluse indikaator eriti eredalt kahe rahvasaadiku peal. Tanel Talve põhjendas Eesti Päevalehele Dodge RAM Spordi liisimist asjaoluga, et ta peab enda südameasjaks maaelu arendamist. „Olen sellega juba ka tööd teinud, üle 12 000 kilomeetri eri külaseltsidesse kohtumistele sõitnud,” ütles Talve oma neljarattalise valikut põhjendades.
    No siis küll. Loogiline ju, et mõni tagasihoidlikum sõiduriist Eesti maakohtadest läbi ei veereks. Oot, või siiski? Maarahvas, millega te seal sõidate muidu?
    Märt Sults teatas ühest küljest arusaadavalt, et varem koolidirektorina puudus tal võimalus omale BMW X5 liisida. Kuid temagi puhul pööras indikaator korralikult punasesse, kui ta teatas Päevalehe ajakirjanikule, et kõigil, kes töötavad teiste heaks, peab olema tööriist, mis „peab kiiresti käima“. „Minu töö ja efektiivsus sõltub kiirusest. Kui ma pean tunni ajaga Tartusse jõudma, siis ma PEAN tunni ajaga Tartusse jõudma,“ teatas meie kõigi heaks töötav Sults. Nii et ettevaatust, kaasliiklejad!
    Ütle lihtsalt, et mulle meeldib!
    Siinkohal müts maha Eerik-Niiles Krossi ees, kes ütles, et kui kuluhüvitis on kulutamiseks ette nähtud, siis oleks mõneti silmakirjalik, kui keegi seda ei kasutaks. Võimalik, et Kross suutis mõistlikku juttu rääkida üksnes seetõttu, et ta ise kuluhüvitise eest vähemalt praegu autot ei liisi, kuid umbes sama lihtsate põhjendustega võinuks ju piirduda ka need, kes hüvitise käiku on lasknud.
    Plusspunktid minult kõigile, kes ütlevad ausalt välja, et liisisin mulle ette nähtud kuluhüvitise eest vaat sellise auto, sest see meeldib mulle – ja punkt. Aga palun seda mitte segamini ajada ülbitsemisega stiilis „tatistamise teema“, mida harrastas näiteks Toomas Vitsut.
    Kes tahab ise valida küsimusi, millele vastata, siis palun: ta peaks suurepäraselt teadma, kus on uks, et riigikogust ja muidugi üleüldse avalikust sektorist lahkuda.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.