Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas võidelda kloorijoomisega?

    Peeter TammistuFoto: Arno Mikkor

    Kuidas kehtestada reegleid nii, et neist ka kasu oleks, mõtiskleb majandusanaüütik Peeter Tammistu.

    Ehkki välja on kuulutatud avaliku sektori töötajate vähendamise suund, jätkab avaliku sektori koormust kasvatavate seaduste meisterdamise konveier tegevust täie hooga.
    Hiljuti "märgati", et seadus, mille eesmärk oli korrastada kiirlaenuturgu, viib selleni, et tuhanded kaupmehed peavad end finantsinspektsioonis arvele võtma, tegevusloa hankima. Kaasnev kahju? Koormus nii ettevõtjatele kui ka avalikule sektorile.
    Seadusi ette valmistades ei tehta piisavalt mõjuanalüüse. Neid ei tehta sellepärast, et ei mõisteta majanduse tegelikke toimemehhanisme. Tagajärjeks on administratiivse ressursi ja ettevõtjate kasuliku tegevusaja raiskamine.
    Milleks me üldse reegleid kehtestame?
    Kas avaliku võimu ülesanne on tõesti trahvide korjamine, mitte meie elu sujuvamaks, rõõmsamaks, turvaliseks muutmine?
    Viimati katsetati Pirita teel automaatseid kiiruskaameraid, et kergendada politsei järelevalvet kiiruse ületajate suhtes. Ilmnes, et 94% mõõdetuist ületasid kiirust. Mida see näitab? Massilist seaduskuulekuse puudumist? Pahatahtlikku eiramist? Või on regulatsioon vale? Muide, kui keegi juhtub sõitma Pirita teel kiirusega 60 km/h, siis segab ühtlast liiklusvoogu. Seega on regulatsioon vale.
    Aga siis, kui administratiivset sekkumist on vaja, laiutame käsi ja ütleme, et ei saa midagi teha. Selline olukord on tekkinud nn kloorijoojate juhtumiga. Võõrastav on kuulata avaliku võimu esindajate selgitusi, et neid ei saa keelata, sest klooriühendid on legaalsed ained, lihtsalt neid kasutatakse valesti.
    Kaotsis mõte
    Selles juhtumis on kaotsi läinud mõte, miks üldse midagi reguleeritakse. Ka pesapallikurikas on täiesti legaalne sporditarve, kuid kui seda kasutatakse kellegi pea lõhkilöömiseks, siis on see kurika väärkasutus. Lahendus pole kurika ärakeelamine, vaid kurikaga virutaja peab ühiskonnast eraldama. Nii ka kloorijootjate puhul: tegemist on raskete kehaliste vigastuste tekitamisega, selle eest tulekski nuhelda. 
    Alati ei tea me, mille järele on vaja riikliku jõuga valvata ja millega saab kodanikuühiskond ise hakkama. On aeg pöörduda tagasi juurte juurde: reguleerida võimalikult vähe, lasta kodanikuühiskonnal areneda.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Aktsia, mis tegi 2400 dollarist miljoni
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.