Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aitäh, aga nüüd pange hambad varna

    Piret ReiljanFoto: Andras Kralla

    Pärast esimesi emotsionaalseid pöördumisi Estonian Airi töötajate poole heideti tänulikkuse maskid, kirjutab ajakirjanik Piret Reiljan.

    Estonian Airi huku järel kõlas poliitikute suust üksmeelne tänu rahvusliku lennufirma töötajatele. Halb uudis looritati emotsionaalsete tänusõnadega ja see toimis, sest ka rahvas pigem nostalgitses nukralt kui otsis süüdlasi. On ju 24 aasta jooksul väga palju Eesti inimesi tundud seda sooja tunnet, mis valdab, kui laiast maailmast tulles astud üle meie päris oma, Estonian Airi lennuki läve.
    Kuid pärast esimesi emotsionaalseid pöördumisi ja tänamisi heideti pidulikkuse maskid ja algas argipäev. Lühike kokkuvõte: Estonian Airi töötajad kas lahkuvad vabatahtlikult tühjade pihkudega või muutuvad käpulioleva ettevõtte võlausaldajaks. Muidugi ei leia me sellisest olukorrast neid, kes lennufirma põhja lasid, vaid ikka need, kes on oma töö eeskujulikult ära teinud.
    Ja nüüd tuleb absurdi tipp. Nimelt on majandusminister Kristen Michal avaldanud lootust, et lennufirma töötajate nõue saab olema prioriteet ning et sellega tulevad kaasa ka teised võlausaldajad peale Eesti riigi. Ehk siis riiklik lennufirma, mis on praegusesse olukorda ilmselgelt mängitud omaniku enda prohmakate tõttu, tahab, et täiesti asjassepuutumatud võlausaldajad aitaksid Eesti riigil maksta välja hüvitised Estonian Airi töötajatele.
    Lahendus: eraldis riigieearvest
    Olukorra veidigi vähem piinlikuks lahendamiseks võiks riik teha eraldise riigieelarvest ja tasuda hüvitised, mille osas suudetakse Estonian Airi töötajatega kokku leppida. Jutt peaks olema maksimaalselt mõnest miljonist eurost. Vastav nõue Estonian Airi vastu jäägu siis riigile või minu poolest kirjutatagu otse korstnasse. Hüvitised ei pea ehk tingimata olema kollektiivlepingu maksimum, aga sel juhul, palun väga – leidke kompromiss. Kuigi arvestades olukorda oleks aumehelik maksta töötajatele maksimaalsed hüvitised, rääkimata tööga juba väljateenitud tasudest, mille väljamaksmine on minu arusaama kohaselt samuti löögi all. Praegu aga antakse pasunasse ja siis oodatakse neid samu inimesi avasüli uude riigifirmasse endast parimat andma.
    Mäletan, et kui avaldasime Äripäevas uudise ja fotod Estonian Airi viimasest lennust, siis oli soe tunne nentida, et viimase lennu tõi maailmast koju meie armastatud helilooja Arvo Pärdi poeg, kapten Immanuel Pärt. Vaid mõni päev hiljem pidi see sama kapten aga saatma avaliku pöördumise ja vabandama, et nad – Estonian Airi töömesilased – üldse olemas on. Just sellise emotsiooni tekitas kogenud piloodis kohtlemine poliitikute poolt, kes alles äsja olid teda tunnustavalt patsutanud.
    Lõpetuseks – mäletate, kuidas asjaosalised eesotsas Michaliga kinnitasid, et ollakse valmis. Valmis halvaks uudiseks. Ärgu keegi muretsegu. Nüüd siis on selgunud, et ainsad, kes siiski pidanuks muretsema, on lennufirma enese lojaalsed töötajad.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Harju Elektri müügitulu kasvas, kuid kasum vähenes
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Fazer tahab kogu Balti pagariäri Lätti kolida
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.