Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennuteenust võib sisse osta

    Taavi SimsonFoto: Erakogu

    Lennuteenuse sisseostmine tuleb Eestile odavam kui oma lennufirma pidamine, leiab Tehnikaülikooli nooremteadur Taavi Simson (Vabaerakond).

    Sisseostetud lennuteenus näeb välja nii, et Eesti riik maksab näiteks Lufthansale, Finnairile või Ryanairile selle eest, et nad lendaks teatud kuupäevadel ja kellaegadel Tallinna ja meile oluliste sihtkohtade vahel. Lennuteenuse eest tasumine toimuks kahe komponendina. Esimene osa oleks kindel fikseeritud summa iga lennu või liini eest, mis veenaks lennufirmasid lendama ka sellisesse ebapopulaarsesse sihtkohta kui Tallinn. Teine osa oleks liini kahjumi kinni maksmine, kui see peaks tekkima.
    Kuidas see käib?
    Näiteks, kui liinil Tallinn-Berliin peab olema lennukis 45 reisijat, et kulud nulli tuleks, aga lennukis on vaid 41 reisijat, siis riik maksaks nelja reisija koha kinni. Kui aga lennukis on juba 46 reisijat, siis ei tuleks midagi juurde maksta. See tähendab, et teine osa on muutuv kulukomponent. Iga liini tasuvuspiir määratakse lennufirmade ja Eesti riigi vahel sõlmitud lepingutega.
    Teine kulupool, täiendava boonusena, sunniks rohkem mõttetööd suunama sellesse, kuidas rohkem lennukiga lendavaid turiste Eestisse saada. Samuti pandaks rohkem mõttetööd selle alla, et leida sobivaimad nädalapäevad ja kellaajad nii siia tulevatele kui siit minevatele inimestele.
    Lennuteenuse mudel, kuigi pidev kulu, peaks tulema siiski oluliselt odavam maksumaksjale kui aastast aastasse maksta kümnetesse miljonitesse eurodesse ulatuvaid kahjumeid.
    Lisaks jäävad ära mitmed kulukohad ja riskiallikad, näiteks lennukite hooldus ja lendude vahelt ära jäämine, sest lennuteenuse puhul jääks see riskikomponent siia lendava lennufirma kanda.Maakeeli väljendatuna tähendab see seda, et kui mõni sisseostetud lennuteenuse lend peaks ära jääma, siis selle kahjum jääb täies mahus lennufirma enda kanda.
    Kui kasumit ei saa, tuleb kahju minimeerida
    Rahvuslik lennufirma meeldib paljudele, kuid mõelda tuleb majanduslikult. Kui on teada, et kasumisse polegi võimalik tõusta või tõuseb väga harva, siis tuleb paratamatult liikuda sammude suunas, mis aitaks kahjusid minimeerida. Liikumine sisseostetud lennuteenuse juurde kahtlemata aitaks selles suunas liikuda.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA ehitusbuumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.