Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sa oled juba ihaldusväärne

    George ZhordaniaFoto: Erakogu

    Paljud tööandjad on juba praegu ihaldusväärsed. Tihti ei oska nad seda lihtsalt välja näidata, leiab H/G kommunikatsioonidisain juht George Zhordania.

    Äripäev kirjutas, et ettevõtted võiks hea töötaja saamisse rohkem panustada. Vastuseks kõlab tihti, et see on suur kulu. Mitte ilmtingimata, julgen arvata.
    Aeg on läinud edasi ning töötajad nõudlikumaks. Ka nende tähelepanu köitmiseks on tarvis teha rohkem pingutusi. Nii ei saagi värbamisest head tulemust loota, kui kogu pingutus hea inimese leidmisse on keskpärane. Standardne töökuulutus toob reeglina kvantiteedi, mitte kvaliteedi.
    Karuteene iseendale
    Paljud ettevõtted on läinud seda teed, et korraldavad potentsiaalsetele töötajatele vastuvõtukatseid. Kandidaadid kutsutakse organisatsiooni kohale, neid väntsutatakse edasi-tagasi, et alles viimases voorus öelda, millised on töötingimused ning selle eest saadav palk. See on solvav ning raiskab kõigi osapoolte aega, te ei leia?
    Veel enam, ettevõte teeb sellise käitumisega endale karuteene. Vähe sellest, et ta võib jaburate katsete tõttu ilma jääda asjalikust inimesest, jääb kandidaadile tänu negatiivsele kogemusele suhu ka halb maik, mis mõjutab teda edaspidi ka ettevõtte potentsiaalse kliendina. Või teab iga värbaja kindlalt väita, et tööotsijast (või tema lähikondlastest) ei saa mitte kunagi tolle sama ettevõtte klienti?
    Mis on värbamisturundus?
    Miks ei võiks töökohast ilma jäänud inimesest saada ettevõtte apostel, reklaamija, kes pelgalt esmakogemuse najal organisatsiooni väärtusi ja suhtumist pisitasa edasi kannab ning seda vaatamata sellele, et töösuhe ametlikku vormi ei saanud?
    Värbamisturundus ei ole mujal maailmas kaugeltki uus nähtus. Kõlab ehk üksjagu kentsakalt soovitus püüda tööotsijale „töökoht maha müüa“, kuid see on üha igapäevasemaks muutuv reaalsus. See ei tähenda turundus ilmtingimata suurt eelarvet, vaid pigem nutikat ja läbimõeldud lähenemist.
    Tihti piisab sellestki, et rääkida endast tööotsijatele pisut teisiti. Nii võib „Eesti kapitalil põhinev ettevõte“ olla vabalt „rahvusvahelistumisele suunatud organisatsioon“; niisamuti võib „2011. aastal alustanud firma“ olla „mitmeaastase kogemusega ettevõte“ jne.
    Tahad sära silmades? Näita sära oma silmades
    Miks mitte lisada töökuulutusele viisakas foto mõnelt ettevõtte ühisürituselt, kus töötajad end hästi tunnevad? Lisada mõni kõnekas video, mis organisatsioonist räägib? Kui tööandja eesmärk on tööle leida särasilmseid tegijaid, miks ei peaks neid silmade särades ka kõnetama?
    Katsed töötajaid kontoritööle värvata saab edukalt läbi viia ka distantsilt, inimeste aega raiskamata, kogudes inimestega kohtumatagi kokku nende kontaktid ning testides nende oskusi, luues näiteks Google Formi ankeedi, kuhu kandidaadi „teravust“ mõõtvad küsimused kirja panna ning testid teele saata. Ka tulemuste analüüs on selle võrra lihtsam, sest andmed on ühes kohas koos.
    Negatiivse vastuse saanud kandidaatidele saab võimalusel lohutuseks allahindlusega teenust või toodet pakkuda. Miks mitte? Kasum on allahindlusesse niikuinii sisse arvestatud ning kui seeläbi vähemalt üks püsiklient juurde saada, on otsus end ju õigustanud.  Niisamuti saab värbamise käigus kogutud kontaktid alles jätta, et neid vajadusel uuesti kasutada, s.o. kaob vajadus uue värbamiskampaania järele.
    Paljud tööandjad on juba praegu ihaldusväärsed. Tihti ei oska nad seda lihtsalt välja näidata.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.