Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Estonian Airi nõustaja lööb vastu

    Asko PohlaFoto: Erakogu

    Vandeadvokaat Jüri Sirel tugines hinnangutes Estonian Air varade „kantimise“ kohta infole, mis on kättesaadav avalikest allikatest. On lubamatu esineda nii tõsiste süüdistustega, omamata tegelikku informatsiooni ettevõtte varade ja majandustegevuse kohta, kirjutab AS Estonian Air õigusnõustaja Asko Pohla.

    Üleskutset öelda õiged numbrid on Estonian Airil hetkel võimatu järgida, sest varade ja kohustuste maht muutub iga päev sõltuvalt sellest, mitu lennukit on kasutuslepingutega tagastatud, millal tagastatakse Estonian Airile lennukite kasutamise eest makstud deposiidid ja millised nõuded esitatakse seoses lennukite tagastamisega. Ka tuleb hinnata, millised on Euroopa Komisjoni otsusega Eesti riigile tasumisele kuuluvad intressid. Samuti muutuvad ettevõtte varad ja kohustused sõltuvalt töölepingute ülesütlemisest.
    Lennukeid pole üle antud
    Riigikohtu praktika kohaselt on ettevõtte ülemineku eelduseks ettevõttesse kuuluvate asjade ja õiguste kogumi üleandmine, milleks tuleb omandajale üle anda ettevõtte majandamisega seotud ja selle majandamist teenivad asjad ja õigused. Estonian Air ei ole andnud ühegi lennuki kasutamist üle Nordic Aviation Groupile. Sireli nimetatud kolm kapitalirendilepinguga renditud Bombardieri lennukit on ikka EA Jet Leasing omandis, kes on lennukite kasutusse andja. Samuti ei ole Estonian Air andnud Nordic Aviation Groupile üle ühtegi temale kuuluvat muud vara või lepingut ega hoonete kasutust.
    On tõsi, et Estonian Air on loobunud töötajatega sõlmitud lepingutes konkurentsipiirangutest, et võimaldada töötajatel leida uut tööd. Selline algatus on igati tunnustatav. Kuigi mõned Estonian Airi töötajad on leidnud tööd uues ettevõttes, ei ole selles mingit otsest rolli Estonian Airil. Seega ei saa järeldada, et Estonian Air oleks andnud alustavale äriühingule üle enda ettevõtte.
    Pärast pankroti väljakuulutamist selgitab pankrotihaldur, kas enne pankroti väljakuulutamist on tehtud tehinguid, mis tuleks tagasi võita. Enne seda ei ole põhjendatud ennustada, kas on toimunud AS Estonian Air vara kantimine.
    Varade kantimisest ei saa rääkida
    Jüri Sirel märgib, et kindlaks tegemaks ettevõtte üleminekut, peaks senise praktika järgi olema esimeseks teenäitajaks maksuamet, kes on Estonian Airi võlausaldaja. Sirel ütleb end huviga ootavat, millal avaldab maksuamet pressiteate selle kohta, et alustab Estonian Airi 170 000 euro suuruse võla sissenõudmist Nordic Aviation Grupilt. Kui maksuamet sellist käiku ei tee, siis tahab Sirel teada, miks. Esimeses seisukohas leiab advokaat, et maksuamet peaks hakkama võimalikku ettevõtte üleminekut kindlaks tegema, teise seisukoha kohaselt on see juba (tema poolt?) kindlaks tehtud. Siin on  advokaat maksuameti eest juba teostanud haldusmenetluse, mis ei ole kuidagi kooskõlas advokaadi pädevusega.
    Palun 15 aastat pankrotiõigusega tegutsenud kolleegil nimetada need varad, mida Estonian Air on väidetavalt andnud üle Nordic Aviation Groupile ja millest ta tuletab ettevõtte ülemineku. Kui neid varasid nimetada ei ole, siis ei saa ka rääkida ettevõtte üleminekust ega varade kantimisest. Selle asemel tuleb võimaldada Estonian Airil tegeleda tähtsamate küsimustega: võlausaldajate huvide kaitsmisega ja töötajate õiguste tagamisega.
    Estonian Airi nõukogu, juhatus ning allesjäänud töötajad, samuti ajutised pankrotihaldurid ja nõustajad teevad iga päev jõupingutusi, et võtta raskes majanduslikus olukorras vastu otsused, mis võimaldaksid tagada maksimaalselt töötajate õigusi ja kaitsta võlausaldajate huve ning järgida kõiki seadusega Estonian Airile ette nähtud kohustusi.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.