Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nordic Aviation hakkab lendama uue nime all

    Erik SakkovFoto: Andres Haabu

    Nordic Aviation võib sel aastal lendama hakata küll teise nime all, aga jääb Eesti ühiskonda teenima, kirjutab NAG juhatuse liige Erik Sakkov.

    Euroopa ja maailma lennunduses oli 2015. aasta üle kahe aastakümne esimene, mil lennundussektor tervikuna plussi tuli. Euroopas tõusis lennundussektori kasumlikkus odava naftahinna ning ettevõtete konsolideerumise toel nelja protsendini, viimati elas lennundus nii hästi 2000. aastal. Alanud aastaks prognoosin lennunduses kaht üllatust. Euroopa üllatuseks kujuneb sellest lennunduse kahe kümnendi edukaim aasta, ning Nordic Aviation ei hävi ega kao. 
    Väikesed panevad pillid kotti
    Euroopa lennundussektor tervikuna näitabki üha kenamaid numbreid, naftahinna kõrval on selle olulisim põhjus lennunduse konsolideerumine. Päriselus tähendab see, et sektori koondnumbrid paranevad suuresti selle arvelt, et väikesed lennufirmad enam ei virele, vaid pankrotistuvad.
    Pole kahtlust, et Euroopa nelja suure lennukompanii seisukohalt – kelle huvide kaitsmine näib olevat Euroopa Komisjoni peaeesmärk (et ameeriklased üle-atlandi-lendudelt ise kogu raha kokku ei korjaks) – on konsolideerumine hea. Kuid see tähendab ka, et süda-Euroopat ümbritseb surnud ring. Hispaania, Ungari, Küpros, Leedu ning nüüd ka Eesti (ja kõvasti räsida on saanud Itaalia, Sloveenia, Tsehhi, Läti, Poola ja skandinaavlaste lennufirma) on Euroopa Komisjoni poliitika tõttu kaotanud lennukompaniid, mis kõik üritasid, hambad ristis, täita sisuliselt avalik-õiguslikku ülesannet ja teenindada oma kogukonda.
    See on ka kogu vastus neile, kes täna Estonian Airiga juhtunule meeleheitlikult üht, näo ja nimega süüdlast otsivad. Estonian Air ei pannud nimetatud surnud ringile punkti, vaid on üks kurb verstapost varasemate ja tulevaste pankrotistujate hulgas. Lennunduse kogunumbrid lähevad edaspidigi kenamaks ning eurooplaste ühendused kehvemaks. 
    Euroopa taevas näeme tuleval aastal ka rohkem vanu ja põrisevaid turboprop-lennukeid, sest uute ja säästlike, kuid see-eest kallite lennukite kasutamine pole madala naftahinna tingimustes otstarbekas. Hoogsamalt kasvatavad kasumeid just vanemate lennukitega lendavad suurfirmad nagu Lufthansa, Air France, British Airways ja KLM. Need ettevõtted on tuntud ka oma jõuliste ametiühingute poolest, kes ei tavatse kasumite suurenemist rahulikult pealt vaadata. Ilmselt toob alanud aasta arvukate streikide tõttu reisijaile kaasa ka rohkelt reisikatkestusi. 
    Lennud toimuvad
    Seda ootamatum on teine, Eesti tasandi üllatus: lennud toimuvad. Nordic Aviation on selleks ajaks küll juba tuntud teise nime all, kuid lendab ja teenindab Eesti ühiskonda. Kõigi „heasoovlike ekspertide“ ja lennukeist imelikke naginaid või katkisi istmekatteid otsivate „klikijahtijate“ kiuste. 
    Jaanuaris tõuseb õhku esimene Eesti meeskonnaga lennuk, veebruaris teine; me jõuame oma kaubamärgini, Eesti lendaja näeb meie pingutusi toote ja teenuse disainimisel. Kas me oleme alanud aasta lõpuks kasumis? Ei ole. Keegi ei tohiks arvata, et Nordic Aviation on loodud kasumi teenimise eesmärgil – meie eesmärk on tagada Eesti lennuühendused nii, et end ise ära majandame. Selleni jõuame mõne hea aasta pärast, raskuste kiuste.
    Ning usutavasti hakkab ka Euroopa lennunduses jää lõpuks liikuma. On põhjust uskuda, et vaikselt hakkab isegi komisjon mõistma, et 12tunnine lennuaeg ükskõik millisesse Euroopa pealinna ei ole lahendus ning surnud ring pole kasuks kellelegi.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Indrek Kasela astub tagasi, juhatus jätkab kahe liikmega
Kalatootja PRFoodsi juht Indrek Kasela astus ettevõtte juhi kohalt tagasi, samuti lahkus ta tütarühingute Saaremere Kala ja Saare Kala Tootmine juhatustest.
Kalatootja PRFoodsi juht Indrek Kasela astus ettevõtte juhi kohalt tagasi, samuti lahkus ta tütarühingute Saaremere Kala ja Saare Kala Tootmine juhatustest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Uus linnavõim vahetas välja Tallinna Hambakliiniku nõukogu ja juhi
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.