Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Robotid näota kehade vahel

    Mari MetsFoto: Andras Kralla

    Näotu masina-Eesti on astumas sammu reaalsuse poole, kus tänaval liikujatel võib olla hing, kuid mitte nägu või arusaadavat identiteeti, kirjutab ajakirjanik Mari Mets.

    Robot ja must kogu peatuvad ülekäiguraja ees, sest sõiduteel läheneb isesõitev auto. „Hello!“ kostab standardkeeles tehishääl masina kõhuõõnest. Nad tervitavad viisakalt, aga kummalgi pole nägu, seega pole ka võimalik üksteisele otsa vaadata. Esimene on Ahti Heinla leiutatud pakikanderobot, teine aga Eesti uus normaalsus – pealaest jalatallani ulatuvat burkat või nikaabi kandev mosleminaine.
    Kes oleks osanud arvata, et juba 2015. aastal võime olla siinsamas Eestis „Futurama“ skeene päris eluks muutumisele niivõrd lähedal – tänaval ilma nägudeta inimesed ning iseseisvalt ringi vuravad autod ja postirobotid, mis meenutavad kangesti „Teletupsude“ tolmuimejat Noo-Nood.
    Tööstustele, kes pidevalt vähendavad näo ja hingega personali ja laiendavad masinaparki, on selline ühiskonna arengustsenaarium muidugi unistuste tee tootlikkuse lakke- ja tööjõukulude nulliviimiseks. Ja ka burkaga moslem on tikutulega töötajat taga ajavale töösturile ilmselt paras päästerõngas, kui kõik eestlased on Soomes ja Silicon Valleys. Samas kirjutas Marion Pajumets hiljaaegu Eesti Ekspressis, et looritatud naiste värbamine suhtlust ja miimikat eeldatavatele ametikohtadele võib osutuda võimatuks, pretsedent on olemas Kairo ülikoolist.
    Õigus tunda hirmu
    Kõikide nende dilemmadega seisame silmitsi, kui Eesti peaks võtma omaks mõlemad – tehnikaimed, näiteks Heinla maailmas laineid löövad pakirobotid ja loodetavasti ka tulevased leiutised ning isesõitvad autod, kui teeme oma teed nii palju korda, et need siin üldse sõita saaks – ja seisukoha, et näo varjamise usku moslemitel on mõistlik iga viimast millimeetrit oma identiteedist paduuskmatu ühiskonna tänaval varjata.
    Ma ei ütle, et see oleks halb, aga see on ilmselt väga harjumatu ja natuke hirmus ka. Oleme ju seni harjunud, et kõigil, kes tänaval vastu tulevad, on nägu ja tuksuv süda. Kui kõik need üheaegselt arenevad ideed saavad samal ajal ka teoks, võib Eesti tänavapildi muutumist võrrelda piltlikult robotite rünnakuga.
    Ei, ma ei taha kuidagi väita, et burkakandja on robot. Aga tänaval liikudes on ta kangesti selle moodi. Kõik meeled ahendatud ja teistel, näoga inimestel, pole aimugi, milline inimhing eesriide taga võiks peituda. Meil on inimlik õigus tunda hirmu. Ka robotite ees, kelle puhul ei saa kunagi päris kindel olla, kui targad nad tegelikult on.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.