Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Droon jõuab varsti turvaturule

    Droon.Foto: Andres Haabu

    Droonide aeg jõuab ka turvaturule, aga mitte praegu, kirjutab G4S Eesti valvedivisjoni direktor Villu Õun.

    Oleme praeguseks katsetanud erinevaid droonimudeleid, et täiustada nii tehnilist valvet kui ka rannavalvet. Paraku pole pakutud lahendused olnud meie jaoks piisavalt töökindlad ja efektiivsed. Hea droon ja selle pidev töös hoidmine maksab palju, kuid ei too märgatavat kvaliteedihüpet võrreldes praegu kasutusel oleva tehnoloogiaga.
    Turvaettevõtted vajavad oma tööks oluliselt töökindlamaid ja funktsionaalsemaid mehitamata lennuvahendeid kui igaühele hõlpsasti kättesaadavad droonid, mida saab kasutada hobitegevuseks. 
    Kindlasti on droon suurepärane töövahend vaatluse tegemiseks suurel maa-alal. Samuti keerulistes maastikutingimustes. Olgu sees siis mets, veekogu või reljeefne maastik. Õhust suudab selline töövahend ekraanile kuvada suure ala ja muudab seega valgust kartvad teod kergesti märgatavaks. Tõhus töövahend on see pimedaski, kus suudab infrapunakaameraga näha inimesi, autosid jms.
    Võrreldes valvekaameratega on droonid paindlikumad, kuna neid saab kiirelt ühest kohast teise liigutada ja ei vaja eraldi infrastruktuuri nagu kaablivedu, andmeside jms. See tähendab, et kui turvaettevõtte töö lõpeb ühel objektil, saab töövahendid suurema vaevata viia üle järgmisse kohta.
    G4S kasutab droone naftaplatvormidel, samuti on neid testitud Aasias naftatorude valveks. Eestis tehtud katsetused aga näitasid, et drooni tugevused ei kaalu üles praegu siin kasutatavaid lahendusi.
    Koostöös drooni tootjafirmaga masinaid katsetades valisime hoolikalt drooni lennutamise kohta ja ilmastikutingimusi. Sõltuvalt asukohast on tarvis ka lennuluba. Drooni pidev töös hoidmine nõuab väljaõppega personali ja häid akusid, mis kokkuvõttes tähendavad märkimisväärset halduskulu. Selline töövahend ei vähenda märgatavalt inimtööjõudu. Droon ei püüa pätti ega kontrolli, kas sissemurdmissignaali edastanud objekti uksed-aknad on lukus. Selleks on vaja inimest.
    Mehitamata lennuvahendeid oleme proovinud ka rannavalve tööks. Uppumisohus inimesele saaks lennuaparaadiga päästevahendi kiiremini kohale viia, kui rannavalvur suudab ujuda. Samuti oleks abi valjuhääldiga droonist, mis rannalisi hoiataks ja annaks neile käitumisjuhiseid. Kui aga tugeva tuulega droon ei lenda, aku tühjeneb kiirelt ja masin võib kukkuda teistele suplejatele pähe, siis ei tundu see töövahend enam kuigi tõhus.
    Droon annaks ka suurüritustel korra tagamiseks hea ülevaate sellest, mis olukord valitseb rahva hulgas. Mõelge aga, millised võivad olla tagajärjed, kui lennuvahend peaks kõrgelt kukkuma inimeste sekka.
    Oleme uutele turvalahendustele alati avatud ja olen kindel, et droonide aeg jõuab ka turvaturule. See aga eeldab tehnoloogiaarengus etappi, kus mõistlike kulutustega saame droonidega pakkuda kliendile tõelist lisaväärtust. Seejuures turvateenuse kvaliteedis grammigi kaotamata. Lihtsalt wow-efektiga turvatunnet ei paranda.
    Autor: Villu Õun
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.