Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinn tuleb ruttu valmis ehitada

    Gert JostovFoto: Eiko Kink

    Iga suurfirma juht tahab oma piirkondliku kontori rajada kohta, mis asub mere ääres, metsa sees, kesklinnas. Tallinnal on kõik eeldused olla just selline linn, kirjutab Tecnopolis Ülemiste juhatuse esimees Gert Jostov.

    Väike riik vaevleb alatasa identiteedikriisis. Milleks meid üldse vaja on, ja kellele? Me tahaks olla sama mõjukas kui USA, sama väärikas kui London. Aga ei ole. No ei ole.
    Kuid sellest ei maksa heituda. Meil tuleb üles otsida oma tugevad kohad ehk konkurentsieelised ning need ära kasutada. Ilma pikemalt juurdlemata: Eestil on ainult üks mõjukas eelis – asukoht. Miks me ei taha olla Põhjamaade Luksemburg – linn, mis asub justkui in the middle of nowhere, kuid on ometi Euroopa süda? Tahame.
    Riia, sinu aeg Baltimaade pealinnana on läbi! Helsingi, juba enne tunnelit on sinu pilk pööratud Tallinna! Peterburi – mis võiks olla turvalisem seif sinu kapitalile, mille asukoht ei asu jalutuskäigust kaugemal? Stockholm, sinu paremaid ärisid tuleb juhtida sealt, kuhu kõik teed kokku jooksevad!
    Kui endal pea ei jaga, võib kiigata piiri taha. Edu on saavutanud kohad, kus kultuurid kohtuvad, on teatavad kunstlikud piirangud, mida on vaja ületada, ning kellelgi on seda võimalust pakkuda. Näiteks Hongkongil ja Singapuril. Tallinn saab välja käia midagi sarnast.
    Kui luua keskkond, kolib sisu ise sisse
    Baltimaades tahavad äriga tegeleda paljud rahvusvahelised ettevõtted. Eriti kapitalimahukates valdkondades, kus Eesti ettevõtjad piisavalt konkureerida ei suuda, sünnivad otsused mujal – Eesti ärikeskkonda kujundatakse Stockholmist ja Helsingist – miks me seda ise teha ei taha?
    Me kurdame, et üle 600 töökoha Keilas kaob. Kuid mida me oleme teinud selleks, et Eestisse tuleks selle asemele 6000 uut töökohta juurde?
    Kipume ennast piirama mõttega, et kui jäljendame kedagi, siis läheb meil sama hästi kui neil, keda me jäljendasime. Kuid enamasti ei lähe. Originaalsus ei tähenda alati midagi uskumatult erilist, vaid tavaliste asjade erilist kokkupanekut. Mida keegi teine veel teinud ei ole.
    Kui tuua paralleel virtuaalmaailmast, siis – Facebook avastas, et endal polegi vaja sisu luua, piisab, kui luua selleks keskkond ning kasutajad loovad seda ise. Smart. Tallinn võiks teha sama: ehitada sotsiaalmajade kõrval keskkonda firmadele, kes tulevad Eestisse piiri tagant.
    Me oleme häbenenud rääkida, et tegelikult ongi õige, et Eesti elu koondub Tallinna ning kes suudab siinses konkurentsis läbi lüüa, saavutavad tõelise edu. London seda ei häbene. Vastupidi – ta reklaamib end multikultuurse linnriigina, mis on Euroopa vaieldamatu finantspealinn nr 1. Kuid sellest, et London seda on, võidab kogu Suurbritannia. Mida paremini läheb Tallinnal, seda paremini läheb kogu Eestil.
    Raha liigub sinna, kus on õnnelikud talendid
    Me oleme kartnud ka seda, et Tallinn saab äkki valmis ning Ülemiste vanake uputab linna. Ärgem kartkem. Kinnisvarausku eestlased saavad aru – mida uuem ja atraktiivsem keskkond on, seda rohkem inimesed sinna ihaldavad, seda kiiremini äri käima läheb. Kus äri on, sinna tuleb seda ainult juurde. Katkematu voona.
    Tallinn on just selline linn, kuhu iga ettevõte tahab luua oma piirkondlikku peakontorit. Kui me kodu valime, peab see olema mere ääres, metsa sees, kesklinnas. Kui kontorit valime, peab ta olema seal, kus on kõik teised kõige ägedamad firmad. Tallinn suudab vastata mõlemale kriteeriumile.
    Konkreetselt suudab Tallinn kogu Eesti majanduse käima tõmmata juhul, kui me ehitamegi Tallinnast euroopaliku Luksemburgi- ning aasialiku Singapuri- või Hongkongi-laadse keskuse, mis on piirkonna ärisüda, tõeline suurlinn, isegi kui ta füüsiliselt eriti suur ei ole – piltlikult öeldes ärimaalilma põhjanaba!
    Kuid ma ei räägi üksnes hoonetest. Kapital ja investeeringud liiguvad sinna, kus on talendikad ja õnnelikud inimesed. Olen rääkinud paljude IT-ettevõtjatega, kes ütlevad, nad on valmis kohe oma äri kolima sinna, kus on inspireeriv keskkond ja rohkem õnnelikke inimesi. Tallinn ei vaja üksnes moodsaid hooneid ja paremat taristut, kuigi ka see on oluline. Tallinn tuleb valmis ehitada nii, et siin oleks keskkond, mis teeb inimesed õnnelikuks, kus saab koondada ja vahetada parimaid ideid, mis soosib ettevõtlikku mõttelaadi. Lasteaiad, koolid ja ülikoolid, jalgrattateed ja restoranid, kohvikud ja kauplused, spordisaalid, pargid ja tiigid. Tallinn tuleb valmis ehitada esmalt inimestele, alles siis äridele.
    Kestliku kahanemise asemel, mis on väga vilets äristrateegia, peaksime püüdma kestlikult kasvada. Ehitame selle Tallinna ükskord valmis! Näitame tagatulesid Riiale! Palju saab ära teha koos Soomega – tunnel Helsingisse võimaldaks lisaks kaupadele transportida ka häid ideid, inimesi (loe: töökohti) ja ärikultuuri. Frankfurdil on küll palju “südamlikum” asukoht kui Londonil – aga näe – tal ei ole piisavalt njuhhi, et seda kohta endale võtta. Frankfurt on Londoniga võrreldes igav, sest temas ei ole meelitust, mida London pakub. Meis on. Eestil. Tallinnal. Kellud kätte ja tööle!
    Artikkel ilmub Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, Telia, ACE Logisticsi, Combimilli ning Äripäeva arvamuskonkursi Edukas Eesti raames.
     
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.