Esmaspäev 20. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Välimus ja võimsus ei taga parimat toodet

Magno Kure 12. märts 2016, 11:15
Smarteconi tegevjuht Magno Kure.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160312/OPINION/160309796/AR/0/Magno-Kure.jpg

Toote sertifikaat näitab kvaliteeti paremini kui toote välimus või võimsus, kirjutab Smarteconi tegevjuht Magno Kure.

Alanud aasta alguses köitis mitme meie kliendi tähelepanu Äripäevas 7. jaanuaril ilmunud artikkel taastuvenergia seadmete tootjate pürgimisest välisturule. Murelikke küsimusi põhjustas tekstis esitatud väide päikesepaneelide kvaliteedi langusest.

Päikesepaneeli soetamisel hindab klient üldjuhul paneeli välimust ja võimsust. Kui need sobivad, tehakse ostutehing eeldusel, et erinevate tootjate paneelidel kvaliteedivahed puuduvad. Nii see paraku ei ole. Võimalikud kooste- või materjalivead ei pruugi avalduda kohe ostujärgselt ega isegi mitte esimestel aastatel. Kõige tõe- ja käepärasem viis on uurida tootega kaasas olevaid sertifikaate, mis võimaldavad kujundlikult öeldes paneeli sisse vaadata.

Sertifikaatide abil tõendatakse kvaliteeti

Päikesepaneelide andmelehel on enamasti toodud antud tootele omistatud sertifikaatide loetelu. Need kinnitavad paneeli kooste ja toimimise vastavust rahvusvahelistele standardinõuetele.

Sertifikaatide saamiseks tehakse tootele hulgaliselt teste. Näiteks testitakse paneeli mehaanilist vastupidavust, välitingimustes kulumist, niiskuse- ja kemikaalidetaluvust, lekkekindlust, koormustaluvust jpm. Teiste sõnadega räägib sertifikaatide olemasolu tarbijale toote kvaliteedist ja usaldusväärsusest. Standarditele vastavust tõendavad dokumendid peavad olema vabalt kättesaadavad iga paneele müüva ettevõtte kodulehelt.

Suurte tootjate omavaheline konkurents päikesepaneelide turul on erakordselt tihe ja armutu. Väiksemgi tagasiminek kvaliteedis (see kajastub näiteks paneelide sertifikaadi puudumises või lõppemises) tähendab turuosa kaotust ja sellega ei riskita. Seepärast investeeritakse erakordselt palju kvaliteediarendusse. Näiteks panustab päikesepaneelide tootja Winaico sellesse igal aastal 1,5% käibest ehk ligikaudu 2 miljonit eurot.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
12. March 2016, 00:43
Otsi:

Ava täpsem otsing