Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elon Musk Eestit ei innusta

    Eesti lipp.Foto: Erik Prozes

    Eesti magab maha uue transpordiühenduse võimaluse, mille käis välja juba paar aastat tagasi Elon Musk, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Ken Rohelaan.

    Kui kuulsin, et Slovakkia valitsus on jõudnud kokkuleppele tehnoloogiafirmadega, et uurida Elon Muski ideed ehitada ülikiire transpordiühendus Hyperloop, tekkis kohe mõte: miks mitte ka Eestis? Sellele järgnev mõte tuletas meelde eestlasele ja samas ka Eesti riigijuhtidele iseloomuliku joone: oleme pigem konservatiivsed ja ettevaatlikud, mitte riskijulged.
    Meile ei meeldi otsustada tormakalt. Esmalt tuleb ideega tutvuda, seda analüüsida ja aru pidada. Me peame veenduma, et valitud tee on õige. Ainult rumalad võtavad härjal sarvist kinni ning lasevad end väntsutada teadmata suunas. Tagajärg võib olla kohutav. Mõistan.
    Pettekujutelm
    Esmapilgul tekib mõte, et Hyperloop sobiks ideaalselt Tallinna-Tartu, Tallinna-Narva või Tallinna-Pärnu trajektoorile. Kaoks Tallinna-keskne ettevõtluskeskkond, investorid julgeksid rohkem panustada teistesse piirkondadesse, töötajad saaksid kordades suurendada oma elu- ja töökoha kaugust ning avardada oma töövõimalusi. Samas tundub see pettekujutelm, sest miks peaksime sellist ideed lubama siia ajal, kui majandus seisab ning kidur plaan selle ergutamiseks ei taha kuidagi vedu võtta. Hyperloop on veel nii varajases arengufaasis, et seda kasutada konkreetses plaanis tundub läbimõtlematult rutakas.
    Me võiks plaani muuta. Eesti võiks siia meelitada rohkem hullumeelseid katsetusi, mis hõlbustaks ettevõtlust. See ei tähenda, et peaksime oma hinge maha müüma, aga võiksime vahel lubada endale kõrvetada saamist. Kui Eestisse rajataks esimene Hyperloop, siis tõenäoliselt ei võtaks see kohe vedu. Pigem tekiks palju takistusi, mis neelaks suure hunniku raha. Samas ei saa selles kindel olla, sest me pole seda ette võtnud.
    Kas Hyperloop sobiks Tallinna ja Helsingi vahele? Kas koos soomlastega tasuks seda ellu viia? Kui räägime tunnelist, siis võiks ka Hyperloopi kaaluda.
    Äkki tasuks riskida ja tuua Hyperloopi uuringud ka siia?
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Microsofti kasum ületas prognoose
Microsoft sai oma käibe ja kasumiga analüütikute prognoosidest jagu, pannes järelturul aktsia kerkima.
Microsoft sai oma käibe ja kasumiga analüütikute prognoosidest jagu, pannes järelturul aktsia kerkima.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.