Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jagamismajanduse rongi on võimatu peatada

    Jagamismajanduse liidu kõneisik ja Shipitwise'i turundusjuht Sander Gansen.Foto: Erakogu

    Eesti peab jagamismajanduse reguleerimisel võtma teerajaja rolli ja näitama end e-riigile kohaselt, kirjutab jagamismajanduse liidu kõneisik ja Shipitwise'i turundusjuht Sander Gansen.

    Jagamismajanduse potentsiaali saab täielikult rakendada siis, kui õigusruum võimaldab sellist ettevõtlusvormi. Seetõttu on tähtis, et riik oskaks kiirelt kasvavat valdkonda panna enda kasuks tööle juba praegu ning tehnoloogiliste muudatustega kaasas käia nagu e-riigile kohane.
    Jagamismajandus on levinud üle maailma tohutu kiirusega ja seda rongi peatada on võimatu. Inimesed on järjest enam hakanud mõistma jagamise võlusid ning tänu tehnoloogiale kasutatakse ühiskonnas ressursse targemalt.
    Läbipaistvus
    Uuenduslik ­majandusharu toob kaasa palju positiivset – loob Eesti elanikele paindlikud teenimisvõimalused, toob kaasa kindlama tuleviku ja suurendab läbipaistvust majanduses, mida korporatiivmaailm on aastatega tublisti õõnestanud. Uus majandus põhineb kogukonna usalduslikel suhetel ja annab inimestele vabaduse tegelda asjadega, mis neile meeldib.
    Kuigi nähtus pole uus, on sellest kujunenud kaasaegse ühiskonna üks indikaator ning arvestatav majanduslik jõud, mis pakub lahendusi iganenud probleemidele ja propageerib väärtuspõhist inimeselt inimesele ettevõtlust. Ettevõtlus on riigi majanduse mootor, mistõttu pole küsimustki, kas Eesti peaks jagamismajandust riigi tasemel reguleerima või mitte.
    Praegu menetletav seadusloome on jagamismajanduse liidu liikmete arvates ainuõige tee, et suurendada jagamismajanduse potentsiaali. Seetõttu avaldasime sõidujagamist käsitleva seaduse eelnõu esimese lugemise ajal riigikogule ka oma poolehoidu. Sellele eelnõule oleks meil anda mõned soovitused, kuid üldiselt peame arenguid selles vallas positiivseks ja toetame ühiselt uuele majandusele teed rajavat seaduseelnõu.
    Samuti on positiivne maksu- ja tolliameti suund kõnetada regulatiivseid väljakutseid digitaal­ajastul ja otsida uusi lahendusi maksukohustuste täitmiseks jagamismajanduses osalejatele.
    Eesti kui teerajaja
    Küsimus on selles, kuidas esimene samm ära teha. Kui jääme seadusandlikul tasemel kauaks menetlema, siis pidurdame praegu kõige kiiremini muutuvat ja arenevat ettevõtluse osa.
    Innovaatilise ­väikeriigina oleme suurepärane koht, et tunnistada esmakordselt seadustega uut kasvavat majandusharu, mille viie peamise haru väärtuseks hinnatakse 2025. aastal 335 miljardit dollarit.
    Eesti peaks võtma jällegi digitaalse teerajaja rolli enda kanda ja lõikama võimalikult suurt kasu tehnoloogia abil muutuvast maailmast.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.