Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Eestit turundad ju sina

02. juuni 2016, 15:15
Haapsalu
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160602/OPINION/160609935/AR/0/Haapsalu.jpg

Mis on sinu sõnum, kui sa postitad sotsiaalmeediasse järjekordse laheda pildi, küsib Äripäeva veebianalüütik Andrus Kiisküla.

Mulle Peter Kentie idee meeldib. Näiteks #ESTonishing on minu jaoks selgelt huvitavam, kui ühes EASi kampaanias kasutatud #epicestonia. Sõna epic võib ju iga sihtkoha ette panna, aga #ESTonishing loob uut lugu ja annab sõnumi, et tegu on millegi tõesti lahedaga.

Eestlasi on Facebookis umbkaudu 600 000, Instagramis umbes 170 000, YouTube’i sisu on tarbinud arvatavasti iga inimene, kel on internetiühendus. Me loome eri kanalites sisu, millel on potentsiaali jõuda sadade miljonite inimesteni. Teoorias miljarditeni! Mis on sinu sõnum, kui sa postitad sotsiaalmeediasse järjekordse laheda pildi hommikusest rabamatkast või video oma kodulinnas toimuvast festivalist?

Koos teadlikumalt oma lugu rääkides loome ka parema ja selgemini arusaadavama loo Eestist, istutades üle maailma inimestesse mõtteid, et selles armsas, puhta loodusega ja tehnoloogiliselt hästi arenenud #ESTonishing sihtkohas tuleks juba varsti ära käia!

EASi uue turundusjuhi etteheide Peter Kentiele, et ükski riik ei tohi ennast pidada kõigis asjades kõige paremaks, on kummaline. Eriti arvestades EASi uut kontseptsiooni, mis esitleb Eestit teerajajana, kus asjad juhtuvad kõige esimesena.

EASi juht Hanno Tombergi väitis, et Kentie idee ei sobi sellepärast, et on inglise keeles. Jah, kampaaniaid tehakse ka teistes keeltes, aga ingliskeelne keeleruum on kindlasti see, kuhu läheb põhiline fookus.

Siin mõned näited mujalt maailmast

  • Belarus – Hospitality beyond borders
  • Dominican Republic has it all
  • 100% pure New Zealand
  • Puerto Rico does it better
  • Georgia – for the best moments of your life
  • Lithuania – See it! Feel it! Love it!
  • Luxembourg – Discover the unexpected
  • Poland – Move your imagination – Come and find your story
  • Egypt – where it all begins
  • Ethiopia – the cradle of humankind
  • Qatar – where dreams come to life
  • Maldives… the sunny side of life
  • Cambodia – kingdom of wonder

Mind ei rõõmusta kuigivõrd, et ametnikearmee loob järjekordset turundusstrateegiat aastate pikku. Saan aru, puu maharaiumiseks 10 minutiga tuleks enne kirvest teritada, aga kaua me seda kirvest juba teritanud oleme? Äkki on aeg kirves kõrvale panna ja kasutada uusi tööriistu ja lahendusi?

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
02. June 2016, 14:23
Otsi:

Ava täpsem otsing