Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

"Sest sa saad selle eest palka!"

04. juuni 2016, 09:00
Kaido Pajumaa
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160604/OPINION/160609961/AR/0/Kaido-Pajumaa.jpg

Ettevõtte kõige väärtuslikum klient on töötaja, kelle rahulolematuse põhjuseid ei tohi juht ignoreerida, kirjutab koolitaja Kaido Pajumaa.

Üldjuhul ei mõelda töötajatest kui kellestki, keda n-ö teenindada, vaid kui kellestki, kes peab (kliente) teenindama. Kes teenindab töötajat, kui kogu tähelepanu on ainult klientidel?

Kui klient ei saa head teenindust töötajalt, on ta rahulolematu ja pettunud. Kui töötaja ei saa head nn teenindust juhilt, on ta samuti rahulolematu ja pettunud.

Paljud juhid mõtlevad, et töötajatel on neid vaja, sest juht pakub oma töötajale tööd. Kui seda aga teisest otsast vaadata, siis vajab juht töötajaid.

Tean isiklikult mitut juhti, kes töötajatega käib ringi nagu türann, aga kliendi juures muutub imalaks inimese­armastajaks. Seda on kõrvalt lausa vastik vaadata. Suletud uste taga ülbitsed ja nõmetsed, aga kliendi ees näitad nägu, nagu kohtleksid kõiki töötajaid samamoodi nagu kliente.

Pühenduv töötaja

Ükski klient ei taluks pikalt sellist kohtlemist, nagu paljud juhid pakuvad oma töötajatele. Ja miks peaksid töötajad pakkuma pühendumusega teenindust siis selle firma klientidele? Jah, paljud juhid mõtlevad, et õige vastus on: “Sest sa saad selle eest palka!“ Kui sa aga seda ainult oma töötajatelt ootad, siis pakuvadki nad just nii palju, nagu nad palga eest õigeks peavad.

Palga eest saab tööd sisse osta töötajalt, aga kindlasti mitte tema südamest tulenevat pühendumust. Just nagu armastuseski ei piisa südame avamiseks ainult rahast.

Allikas: kaubandus.ee

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
04. June 2016, 08:51
Otsi:

Ava täpsem otsing