Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas innustada Y-põlvkonda?

    Service Checki juhatuse liige Tauri Taimre soovitab anda Y-põlvkonna töötajatele mentor ja piisavalt vastutust, et nad püsiksid hingega ametis.Foto: Erakogu

    Nõutud Y-põlvkonna palkamiseks ja hoidmiseks tuleb olla märksa kaasatum ja paindlikum, kirjutab Service Checki juhatuse liige Tauri Taimre.

    Iga uue töötaja värbamine on investeering. Praegu seisneb juhi probleem selles, kuidas palgata millenniumlasi ning hoida neid ettevõttes motiveerituna.
    Kui 15–20 aastat tagasi oli loomulik, et inimesed töötasid ühel ametikohal viis või enam aastat, siis nüüd on tõenäoline, et inimesed jäävad ühele kohale kõigest 1,5–2 aastaks ning seejärel liiguvad sinna, kus on suuremad väljakutsed ja paremad töötingimused.
    Nõutud tööjõud
    Millenniumlasi (sünd. 1980–2000 – toim.) on keerulisem palgata ja ettevõttes hoida, kuid ühtlasi on just Y-põlvkond kõige ihaldusväärsem tööjõud arenevates ettevõtetes, kes soovivad panustada kasvule ning innovatsioonile. Nagu eelnevad põlvkonnad, otsivad ka nemad kindlustunnet, mitmekesisust ja väljakutseid ning soovivad töötada oma tööandja (ettevõtte) heaks suurima uhkusega. Erinevus on aga selles, et milleniumlastel on tugevad tõekspidamised ja ootused, mis võivad töökohal aeg-ajalt erinevaid arusaamu tekitada.
    Y-põlvkond väärtustab kõrgelt isiklikku arengut. See ei tähenda, et palganumber oleks ebaoluline, kuid just investeerimine isiklikku arengusse on määrava tähtsusega. Ettevõtjana on oluline aru saada, et millenniumlased ei tööta teie jaoks, vaid teiega koos, ja just selline suhtumine on määrav uue töökoha valikul. Vaatamata stereotüüpidele, mis väidavad, et millenniumlased arvavad, et nad suudavad kõik ise ära teha, otsib suurem osa neist siiski nõu ja abi mentoritelt või otsestelt juhtidelt, kes neid paremini suunaksid, kuid samas jätaksid piisavalt vastutust enda tööd ise juhtida. Pakkuge töötajatele võimalust õppida ja areneda. Investeerige koolitustesse, seejärel paluge õpitu praktikas rakendada. Nii arendate nii töötajaid kui ka ettevõtet.
    Y-põlvkond ootab kiiret kasvu karjääriredelil. Kui ettevõttes pole piisavalt erinevaid ametikohti, siis tasub mõelda, kuidas seda muuta. Pakkuge rohkem vastutust ning muutke ametikoht vähemalt pool astet kõrgemaks. Milleniumlane ei oota viis aastat, et karjääriredelil tõusta, vaid eeldab kiiret liikumist järgmisele tasandile.
    Suurem osa töötajatest otsib oma tööle reaalajas tagasisidet, mis tähendab, et iga-aastased arenguvestlused ning rahulolu-uuringud ei ole enam piisavad. Andke pidevalt tagasisidet, tuues esile nii saavutusi, kuid samas pöörates tähelepanu ka vajaka jäävate oskuste lihvimisele.  
    Ole paindlik
    Y-põlvkond hindab vabadust ja paindlikkust. Kui oskate anda kindlad eesmärgid ning kõik vajamineva töö sooritamiseks, kas siis on oluline, kus või kuidas töö tehtud saab? Kui ettevõte saab võimaldada paindlikku tööaega, siis tasub seda rakendada. Kella pealt minek ja tulek milleniumlasele ei meeldi. Paindlikkus on tööjõu hoidmise juures kriitiline tegur. Tunnistades, et töötajatel on elud ja nõudmised ka väljaspool tööd, leiad suurema tõenäosusega töötajaid, kes on vastutulelikud.
    Suhelge oma töötajatega, jälgige, et nad oleksid motiveeritud, küsige otse, mis neid motiveerib ja mida saaksite teie teha, et nad saavutaksid maksimaalse rahulolu oma töökohal. Olgu see panustamine meeldivamasse töökeskkonda, kus töötajad saavad tunda end nagu teises kodus, rohkem meeskonnaüritusi, lauatennis või hoopis huvi töökoha vastu mõnes teises osakonnas ettevõtte sees.
    Et mõista, mis motiveerib Y-põlvkonna töötajaid, peate esmalt mõistma põlvkondadevahelisi erinevusi. Vaadake numbrite taha, kasutades benchmarking’ut ning erinevaid näitajaid, mis aitavad segmenteerida erinevusi ja soove Y-põlvkonna ning vanema põlvkonna vahel. 
    Töötaja arenguprogramm peab olema jätkusuutlik ning pidevalt vaatluse all. Ettevõtted, kes investeerivad “ükskord ja tehtud“ töötajate arengusse, leiavad üsna kiiresti, et sellest ei piisa. Samamoodi, nagu te ei soovi, et kliendid lähevad konkurentide juurde, peaksite hoolitsema oma töötajate eest. Looge töökeskkond ja töökohad, mis ei sõltu ainult palgast.
    Autor: Tauri Taimre
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.