Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Idud ja vanad, ärge kakelge!
Herty TammoFoto: Raul Mee
Idufirmade ja tööstuse vastandamine on nagu muna ja kana küsimus. Aga vastanduda ei ole vaja. Meil on teineteist tarvis, et areneda ja kasulikku koostööd teha, kirjutab Herty Tammo Eesti Startupi Juhtide Klubist.
Olen omaniku ja asutajana seotud nii klassikaliste, vana majanduse tööstusettevõtete kui ka uute idufirmadega. Seega saan ehk aidata teistel töösturitel mõista, mis on uue majanduse ärimudelite eripärad ning miks neid ei tohiks karta.
Idufirma on seltskond inimesi, kes otsib korratavat ja skaleeruvat ärimudelit. Sellise mudeli juures ei ole lõppeesmärk aastakümnete pikkune kasumlik tiksumine, vaid õigel ajal ärist väljumine, et asuda välja töötama järgmist skaleeritavat ärimudelit. Siin sünnibki innovatsioon.
Sisuliselt on tänased tehnoloogiafirmad, needsamad idufirmad, just see seltskond, kes muidu töötaks tööstusettevõtete arendusosakondades ja juurutaks uusi projekte. Lihtsalt selle vahega, et nad soovivad olla vabad ja paindlikud oma tegemistes ning on seetõttu valinud ettevõtjatee.
Just idufirmasid saavad pakkuda ajale jalgu jäävate ärimudelite või tehnoloogiatega silmitsi seisvatele kolossidele uusi lahendusi. Neid tuleks näha võimalusena osta sisse innovatsioon või tootearendus teenusena.
Idufirmad ja tööstusettevõtted ei võistle sama rahakoti pärast, küll aga konkureerivad nad tähelepanu pärast, mida avalikkus neile osutab. Ehk on just siin peidus see terav kivi, mis ihub mõne ettevõtja kinganinas. Kuid kadeduse ja solvumise asemel võiksid mõlemad pooled leida rohkem ühist keelt, sest uusi tehnoloogiaid arendavad idufirmad peavadki olema tööstuse konkurentsivõime vedurid.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.