Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ära filmi mind salaja!

    Sotsiaalmeediasse riputatud või uudisteportaalidesse saadetud pardakaamerate videotest on saanud kaasaegne omakohtu mõistmise viis, mis ei kaitse videos virvendajate huvisid ega anna neile sõna, leiab Äripäeva ajakirjanik Mari Mets.

    Mustvalge tõestus, et midagi juhtus täpselt nii, nagu kirjeldatud, on ajakirjandusele üks väärtuslikem materjal. Videosalvestused kahtlemata on seda, kuid pardakaameratega filmitud videotes ei ole absoluutne tõde enamasti pildil ja sellist materjali ei tohiks kergekäeliselt avaldada.
    "Näe, vahi lolli!"
    Advokaat Tambet Toomela rääkis hiljuti „Terevisioonis“, et pardakaameraid sõidukite küljes võib põhjendada õilsa eesmärgiga näidata hiljem liikluses toimunut ja tõendada kindlustusandjale, et mina polnud süüdi. Tegelikult mõistetakse pardakaameratega meedias justkui omakohut: kahe liikleja vahelist juhtumit filmitakse ja monteeritakse valikuliselt, aga hiljem ei pruugi toimunu kvalifitseeruda üldse liiklusrikkumisena. Video meediasse lekitamisega üritatakse luua negatiivset fooni teise poole kohta, kellega vahejuhtum toimus. Lihtne on muuta täiesti võõras inimene naerualuseks ja anda rahvale võimalus öelda: „Näe, vahi lolli!“
    Lisaks on pardavideote avaldamisega enamasti tagamata teine ajakirjanduse põhimõte – anda vastaspoolele sõna, olgu ta kui tahes süüdi või kui tahes süüdimatu liiklushuligaan.
    Ma ei väida, et pardakaamerad tuleks ära keelata või et neid ei tohiks liikluses üldse kasutada. Küll aga nõustun Toomelaga, et neid videoid ei tohiks igaüks oma suva järgi sotsiaalmeedias või kergekäeliselt sellist materjali avaldavas meedias levitada. Nii võib teha kahju ka täiesti kõrvalistele inimestele, kes jäävad häbimärgistavale filmilindile vastu oma tahtmist.
    Vajame reegleid ja kainet mõistust
    Kindlasti on ka õnnestunud näiteid pardakaamerate kasulikust mõjust. Kui näiteks akuutse liiklusraevu all kannatavad autojuhid, kes ähvardavad kaasliiklejaid pesapallikurikaga, saavad häbiposti panduna oma õppetunni ja enam kunagi nii ei tee. Samuti teised autojuhid, kurikas tagaistmel, saavad selge signaali, et see on lubamatu. Samas teab avalikkus (sotsiaal)meediast kuulsaks saanud pesapallur-liiklejate kohta vaid poolt tõde ja kõige õigem oleks saata see videomaterjal politseile, mitte kodanikuajakirjanduse viljelejatele.
    Me vajame selgemaid reegleid laiemalt isikuandmete kaitse ning täpsemalt pardakaamerate kasutamise ja nendega tehtud videote levitamise kohta. Need vähesed olemasolevadki pole piisavalt teada.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.