Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaubamärgi kasutamine lepi lihtsalt kokku

    Kalev KäosaarFoto: Raul Mee

    Kaubamärgivaidluste praktikas jõutakse järjest rohkem omavaheliste kokkulepeteni, kirjutab patendivolinik Kalev Käosaar.

    Protsessiloogika järgi peaks kaubamärgi registreerimistaotluse esitamisele eelnema kaubamärgiotsing, mille käigus tuleb vaadata Eesti ja Euroopa Liidu kaubamärgibaasides registreeritud kaubamärke.  Otsingu põhjal saab otsustada, kas valitud kaubamärgiga on mõtet edasi liikuda või mitte.
    Sageli juhtub, et ettevõtja otsingut ei tee või kontrollib ainult seda, kas keegi juba samasugust märki kasutab. Identsete märkide kontroll ei ole piisav. Registreerimist takistavad ka varasemad sarnased kaubamärgid. Ehkki otsing ei anna kunagi garantiid, et kaubamärk registreeritakse, toob see siiski välja suuremad riskikohad.
    Ekspertki on inimene
    Erinevalt enamikest ELi liikmesriikidest kontrollib Eesti patendiamet kaubamärgi ekspertiisi käigus, kas taotletav kaubamärk on mõne registreeritud kaubamärgiga segiaetavalt sarnane. Kui nii, nõuab ekspert varasema kaubamärgiomaniku nõusolekut. Kindlasti on märkide sarnasuse otsus subjektiivne, sest ka ekspert on inimene.
    Patendiameti keeldumisteatele on võimalik esitada argumenteeritud vastuväited ning sageli aitab, kui piirata oma kaupade või teenuste loetelu. Tasub kaaluda nõusoleku hankimist varasema kaubamärgiomaniku käest. Kui nõusolekut ei ole ja vastuväidetest hoolimata jääb patendiamet enda seisukoha juurde, lõpeb ekspertiis lõpliku keeldumisotsusega. Otsuse peale on võimalik edasi kaevata tööstusomandi apellatsioonikomisjoni. Kui patendiamet ekspertiisi käigus ei leia ühtegi takistust, sh varasemat kaubamärki, siis teeb amet registreerimisotsuse ja kaubamärk avaldatakse kolmandatele isikutele tutvumiseks.
    Järgneb kahekuuline vaidlustusperiood, mille käigus kõik asjast huvitatud saavad vaidlustada patendiameti otsuse registreerida hilisem kaubamärk. Nii juhtus ka väikeettevõtjaga, kellel ei õnnestunud oma kaubamärki Eestis registreerida. Vaidlus on kaubamärgitaotleja ning varasema kaubamärgi omaniku vaheline.
    Halb kokkulepe on reeglina parem kui hea vaidlus. Peaaegu alati tasub suhelda varasema kaubamärgi omanikuga ning teha selgeks, milles seisneb vaidlustaja mure ja otsida kokkuleppe võimalust. Valdav enamik kaubamärgivaidlustest on võimalik lahendada rahumeelselt ning pikaajaline vaidlus ei tasu ennast ära. Kokkuleppe raames on võimalik näiteks piiritleda kaubamärgi kasutamise täpsem valdkond või piirkond, kus hilisem kaubamärgitaotleja kaubamärki kasutab.
    Protsess kiiremaks
    Kui otsingu tulemusena on ette näha varasemate kaubamärkide tõttu takistusi, tasub Eesti kaubamärgitaotluse asemel kaaluda ELi kaubamärgitaotluse esitamist. ELi kaubamärgiamet küll teavitab varasemate sarnaste kaubamärkide omanikke hilisemast kaubamärgist, kuid ei vastanda neid. Sageli selgub, et tegelik huvi hilisema kaubamärgi vaidlustamiseks puudub.
    Ka Eestis on viimane aeg minna üle uuele süsteemile ning kaotada ära varasemate õiguste kontrollimine patendiameti ekspertiisis. Selliselt saab kiirendada kaubamärkide registreerimist. Vähenevad riigi kulud menetlusele ning mis kõige olulisem – patendiameti tegevus ei tekita eraõiguslikke vaidlusi.
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.