Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mõttetu taksosõda

    Kadri PõlendikFoto: Andras Kralla

    Seni kuni taksofirmad ei suuda viia oma teenust samale tasemele, nagu on sõidujagajate oma, ei saa nad eluilmas oma kliente tagasi, kirjutab ajakirjanik Kadri Põlendik.

    Olin ühel hommikul sunnitud sõitma nii-öelda tavalise taksoga, sest Uberil oleks minuni jõudmiseks kulunud liiga kaua aega, ja Taxify pakutud lähim sõiduk oli liiga kallis. Takso saabus paari minutiga, toimetas mind kiiresti sihtpunkti ja sain sõidu eest maksta kaardiga. Autost väljudes aga tõdesin, et ammu ei ole mul olnud olukorda, kus määrin nii autosse istudes kui ka sealt väljudes oma käed. Ja et taksosõit möödub sigaretihõngus.
    Ma ei ole ülemäära pretensioonikas, kui asi puudutab taksosid. Mul on ükskõik, millist marki, millise välimuse või kvaliteedinäitajatega auto mind sõidutab. Vahet ei ole, kas juht tahab lobiseda või vaikida, milline raadiojaam või muusika parasjagu autos mängib. Aga kui oled harjunud teatud tüüpi teenusepakkujaga ja kvaliteediga, jääb kvaliteedi langus paratamatult silma, nagu juhtus tol hommikul tellitud takso puhul. Paraku see ei ole ainus sarnane juhtum. 
    Mõni kuu tagasi oli mul hoopis vastupidine kogemus, kui olin tellinud Taxifyst. Istusin autosse ja esimese asjana pärast tervitamist vabandas sõidujagaja, et auto on väljast must. Ilm oli halb ja ta tõdes, et kui tahab auto puhta hoida, peaks iga sõidu järel pesulas käima. Ma ei oleks seda isegi märganud, aga juhi käitumine näitas, et ta peab oluliseks pakkuda väga head teenust. Sellist suhtumist olen märganud pea kõigi sõidujagajate puhul. Paraku ei saa sama öelda Taxify-väliste tavataksode kohta, pigem tundub, et nende teenuse kvaliteet on viimase paari aastaga langenud.
    Klient valib parema
    Ometi ei ole suur osa taksofirmasid väsinud nende aastate jooksul sõdimast ja võitlemast konkurentide vastu, märkamata, et see sõda on kaotanud igasuguse mõtte, sest nende fookus on kadunud kõige olulisemalt – kliendilt. Selle asemel kulutatakse energiat sõidujagajate vahelevõtmisele, politseisse avalduste tegemisele ja meediasse mustavate (anonüüm)kirjade saatmisele. Samal ajal langetab Taxify hindu, arendab oma rakendust kasutajasõbralikumaks ja koolitab juhte.
    Seega, minu soovitus kõigile neile taksofirmadele ja -juhtidele, kes väsimatult võitlevad: vaadake endale otsa ja tuletage meelde, mille pärast te seda tööd teete. Kulutage oma energiat teenuse parandamisele, vaadake üle hinnad ja mõelge, miks nii paljud teie potentsiaalsed kliendid on otsustanud Taxify ja Uberi kasuks. Minusuguste eesmärk ei ole lubadega taksofirmasid eirata või turult välja puksida. Klient valib teenuse, mis on talle mugavaim. Küsige oma teenuse eest konkurentsivõimelist hinda, tehke maksmine lihtsamaks (muide, kaardimaksed ei ole ka enam kuigi mugavad) ning mis kõige tähtsam – tehke sõit meeldivaks.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.