Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uue hiiglase sünd

    Harry TuulFoto: Andras Kralla

    Tallinki suuromanike huvi Eesti ühe suurema teedeehitaja ostu vastu võib pealiskaudsel vaatlusel tunduda üllatav, kuid sissevaade paljastab, et Pandil ja Hanschmidtil võib olla sündinud uus suur plaan, kirjutab toimetaja Harry Tuul.

    Nädala alguses selgus, et Tallinki suuromanik Infortar tahab osta teedeehitaja TREV-2 Grupi ning ootab praegu konkurentsiametilt rohelist tuld. Veidi varju on aga jäänud, et Infortar juba omab üht ehitusfirmat.
    Nimelt tuli koos Eesti Gaasi ostuga paketis kaasa omas vallas tunnustatud ja edukas aktsiaselts EG Ehitus. Firma, mille põhitegevus on vee-, kanalisatsiooni-, sooja- ja gaasitorustike ehitus, aga ka näiteks katlamajade ehitus, projekteerimine ning remonditööd.
    Seega omandades EG Ehituse kõrvale TREV-2 Grupi tekib Infortari portfelli laia haardega taristufirma, mis suudab pakkuda nii trassi- kui ka teetöid. Mis plaan Infortaril selle ettevõttega on, praegu teada ei ole, kuid selline ettevõte oleks konkurentsivõimeline näiteks ilmselt sajandi suurimaks kujuneval Rail Balticu projekti hankel. Konkurendid juba sosistavad, et kui Infortar lisaks oma portfelli ka mõne üldehitusfirma, oleks Eesti mõistes uus hiiglane sündinud. Ja rahastusperioodi 2014-2020 euroraha, mis ehitusprojektidesse suunduvad, on Eesti poole alles teel.
    Oletusele Ain Hanshmidti, Enn Pandi ja Kalev Järvelillele suurest plaanist annavad aluse varasemad teod ja ideed. Need mehed ei tee väikesi asju. Kui juba, siis suurelt. Ilmekaim näide on muidugi Silja ost Tallinki poolt kümmekond aastat tagasi, aga nende plaanidesse on kuulunud ka näiteks Estonian Airi ost ning nad on omandanud Eesti Gaasi.
    Hanshmidt ise on plaanidest rääkides esialgu pigem napisõnaline ja ettevaatlik. „Kui enamusosaluse saame, siis võtame. Kui enamusosalust ei saa, siis ei võta,“ üles Hanschmidt sel nädalal Äripäevale. „Kunagi Estonian Airist ka rääkisime, et tahame ja ostame, aga pärast ei saanud. Ei taha enne ära sõnuda. Elu näitab, et ei saa varem seletama hakata.“
    Igatahes on Infortarist kasvanud üks Eesti elujõulisemaid, aga ka heas mõttes agressiivsemaid ettevõtteid, mis on laevanduse kõrval investeerinud ka logistikasse, energeetikasse, trükitööstusse, ehitusse ja mitmesse teise valdkonda. Ettevõtte enda teatel paigutati mullu raha koguni 343 miljonit eurot. „Oli investeeringute aasta, suurim peale Silja Line'i soetamist kümme aastat tagasi,“ ütles Hanschmidt ise uhkusega. Nii ongi juba tähele pandud, et Infortarist on saanud kiiresti arenev ettevõte, mis investorile peaks olema huvitavam kui börsil noteeritud Tallink. Elame, näeme.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.