Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valitsus julgeb lauale tõsta suuri ja värskeid ideid

    Majandus- ja taristuminister Kadri SimsonFoto: Andres Haabu

    Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni (Eesti Keskerakond) hinnangul mõjub iga uue valitsuse algatus kui suur reform pärast pikka stagnatsiooni.

    Mõned kuud tagasi ametisse asunud valitsus on võrreldes varasemate valitsusliitudega tõstnud lauale selgelt enam uuenduslikke ideid, mis loomulikult tekitavad laiapõhjalist diskussiooni. Ühiskondlik arutelu on aga edasiviiv jõud, mille tulemusena sünnivad paremad lahendused. Rääkides valitsuse juba astutud sammudest, siis pean mõistlikuks, et ülevaadet andes keskendub iga minister ikkagi ennekõike enda haldusalale.
    Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi suurimaks eesootavaks projektiks saab pidada valitsuse otsust muuta maakondlikud bussiliinid edaspidi tasust vabaks, suurendades seeläbi maapiirkondade inimeste võimalusi. Täna maksab riik 2/3 bussiveole kuluvast summast ning edaspidi kavatsetakse katta ka viimane kolmandik, milleks on piletitulu osa. Selle nimel, et tasuta ühistransport rakenduks, teevad tööd nii majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, kohalikud ühistranspordikeskused kui ka maanteeamet.

    Kadri Simson osaleb 31. märtsil Pärnu Finantskonverentsi suurel maksudebatil.

    Tasuta sõit järgmise aasta eelarves
    2018. aastal töö kaotavad maavanemad on välja pakkunud, et tasuta transport võiks maakondades rakenduda juba tänavuse aasta maist. Nende initsiatiiv on tervitatav ning on tore näha, et tasuta ühistransport on muutunud tõeliseks erakondadeüleseks teemaks, kuid paraku ei ole 2017. aasta riigieelarves veel tasuta transpordiga arvestatud. Minu ettepanek on teha üleminek tasuta transpordile korralikult, põhjaliku ettevalmistusega ning rakendada see 2018. aastal.
    Vajadus tasuta ühistranspordi järele on minu hinnangul suur. Praegu on maal elavad inimesed olukorras, kus tööle jõudmiseks tuleb suur osa oma palgast lihtsalt maha sõita. Olgu selleks kuluks siis kütus autole või bussipilet. Meil on vaja alternatiivi, mis aitaks töötajal raha kokku hoida ning vähendaks maal elamise kulukust.
    Tulekul raskeveokimaks
    Teise suure algatusena tõstaksin lauale valitsuse plaani kehtestada veoautodele teekasutustasu. Minu jaoks on olnud täiesti arusaamatu, miks Eesti on tahtnud olla Euroopa viimane mohikaanlane ja pole seesugust maksu veel kehtestanud. Euroopa Liidus on kaks riiki, kus sellist maksu ei eksisteeri. Nendeks riikideks on Eesti ja Soome. Kui Eestisse registreeritud vedajad maksavad juba täna raskeveokimaksu, siis välisettevõtted seda tasuma ei pea. Seega peavad Eesti raskeveokid rahvusvahelisi sõite tehes üleval teiste riikide taristut, kuid teiste riikide veokid Eesti teedesse raha ei panusta. Valitsusel on plaanis hakata alates 2018. aastast maksustama kõikide Eesti teid kasutavate raskeveokite teekasutust. Seda ideed on varem toetanud ka transpordiettevõtted ja see on muudatus, mille me kindlasti ära teeme.
    Rääkides valitsuse uuendusest, ei saa mitte kuidagi mööda vaadata suurest tulumaksuvaba miinimumi reformist, mida võib pidada selle sajandi suurimaks maksureformiks. Uus maksusüsteem annab täiendavat tulu kõigile, kes teenivad alla 1758 euro suurust kuupalka – selliseid inimesi on ligikaudu 86% Eesti töötajaskonnast. Ma usun, et sellel muudatusel on Eestile pikaajaline positiivne mõju, toetades ka meie majanduse arengut.
    Uus kolmikliit on oma seniste tegudega tõestanud, et me väärtustame kõiki inimesi ning julgeme seda teha ka väljaspool pealinna. Meie eesmärk on peatada ääremaastumine ning selleks on vaja astuda reaalseid samme. Olgu selleks siis kohalike omavalitsuste tulubaasi suurendamine, põllumeestele makstavad täiendavad toetused või juba mainitud tasuta ühistransport.
    Uus valitsus julgeb lauale tõsta suuri ja värskeid ideid. On selge, et varasema stagnatsiooni valguses tundub iga uuendus suure reformina, millega võib olla raske harjuda. Kuid positiivne on see, et sihid on seatud ja soovitakse Eesti senisest madalseisust välja tuua. Teemasid, millest varem on pidanud vaikselt rääkima või sootuks vältima, enam ei eksisteeri. Seda näitas ilmekalt ka peaministri poolt lauda tõstetud teema, milleks oli  ettepanek anda kodakondsus siin vähemalt 25 aastat elanud halli passi omanikele. Valitsust, kes julgeb tõstatada olulisi teemasid ning ei karda uuendusi, saadab edu.
    Ma näen valitsuse tegevuskavas nii lühivaates kui ka pikemas plaanis positiivseid muudatusi, mis aitavad Eesti elu edasi arendada. Kui veel 2017. aastal tuleb suures plaanis jätkata varasema valitsuse poolt kokku pandud eelarvega, siis tulevatel aastatel saab järk-järgult liikuda enda suuremate plaanide ning eesmärkide poole.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.