Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ka mage reklaam mõjub

    Prisma kauplusFoto: Raul Mee

    Kas kommide ja kondoomide seostamine sõbrapäevaga on ikka lõpuni läbi mõeldud reklaam, kahtleb TTÜ ärieetika dotsent Merle Ojasoo.

    Sõbrapäeva eel avaldatud Prisma reklaam “Kommid ja kondoomid -25%... Kedagi ikka leiad!” sundis sulge haarama. Mitte seetõttu, et kommid või kondoomid midagi erakordset oleks - kaup nagu iga teine -, vaid seetõttu, et Eesti reklaamimaastikul on liiga sageli näha ja kuulda vastutustundetut, robustset ja labast allteksti, mis laveerib seaduslikkuse ja eetilisuse piirimail. Kommide ja kondoomide reklaam tundub vastuolus olevat ka seadusega, eetikast ja heast maitsest rääkimata. Reklaamiseadus seab üheks põhinõudeks, et reklaam ei tohi kujutada isikuid seksuaalobjektina, sisaldada sobimatut alastust ega kasutada seksuaalse alatooniga väljendeid ja kujundeid.
    Reklaamiagentuurid püüavad tõmmata teravmeelsete reklaamidega tarbijate tähelepanu, enestele aru andmata, missugust sõnumit või väärtusi see edasi kannab. Pole kahtlust, et sõbrapäeva tähendust kõige enam hindav ja pühitsev sihtrühm on lapsed ja noored.
    Reklaam peab oma olemuselt tarbijat mõjutama ja panema kaalutlema ostuotsuse üle. Küsimusi, mis noorukil tekkida võivad, on mitu: kas komme või kondoome omades võin lähenemiskatseid teha teadmisega, et küll siis kuskil keegi ikka jutule võtab? Või kas mul tüdruku või naisena on kommide ja kondoomi olemasolul sama suur võimalus kedagi leida kui poistel ja meestel. Seks tundub olevat niisama lihtne ja käepärane kui magusaisu tekkimisel käigu pealt kommi paberist lahtirebimine ja maiustamine.
    Reklaamitegija vastutus
    Teine mõtlemapanev näide. Läinud sügisel sai alguse meeleolukas Star FMi reklaamikampaania. Kaasahaarav muusika, rokkiv seltskond ratastel ja tagaistmel mõni tuntud Eesti rokitäht reklaamile sügavust lisamas. Kui paari nädala pärast, sügisesel koolivaheajal, kuulsime traagilisest autoõnnetusest Viimsi gümnaasiumi abiturientidega, ei saanud ma lahti mõttest, et kas ehk needsamad noored ei rokkinud samamoodi autos nagu Star FMi seltskond ja nende autojuht. Vastust ei saa me kunagi teada, aga täiskasvanutena vastutame nende sõnumite ja tähenduste eest,  mida ühiskonda saadame. Päris elu ei ole sageli nii lahe, kui reklaamis paistab.
    Kuigi reklaamiseaduse üle peab ametlikku järelevalvet tarbijakaiteamet või vastavalt asjaoludele ka teised korrakaitsefunktsioone täitvad ametiasutused (ravimiamet, terviseamet jt), ei peaks reklaamitegijad jääma ootama, kas nende rikkumisi märgatakse. Vastutustundlik käitumine algab tegijate väärtusest ja teostub otsuste kaudu. Täiskasvanud inimene, kelle otsused ja teod mõjutavad rohkem kui oma lähikonda, peab arvestama moraalsete tagajärgedega.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.