Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kus asub Tallinna kinnisvaraparadiis?

    Robert LaudFoto: Andras Kralla

    Eesti eluasemefond kulub kiiremini, kui me suudame uut juurde ehitada. Eesti ei ole valmis, Tallinn kindlasti mitte, kirjutab Endover Kinnisvara juhatuse liige Robert Laud.

    Ühest küljest tundub, et eriti Tallinnas ehitatakse ja renoveeritakse väga palju. Linn saab iga päev väärikust ja värvi juurde. Kuid mõõdukas rahuolematus viib edasi. Tahame rohkem ja paremini.
    Eesti kordategemine võiks olla veelgi hoogsam. Kordategemise all saab mõelda mitut asja. Meil on vaja muuta linnad terviklikuks elukeskkonnaks. Mitte ainult linnasüdamed ja üksikud linnaosad, vaid linnad koos kõikide linnaosadega. Suunanäitaja peabki olema Tallinn, kuhu on koondunud kõige enam inimesi ning seetõttu on seal ka kõige enam ostujõudu ja ideid.
    Hiljuti avaldati ajakirjanduses kaart, kus oli näha, kuidas tallinlased valivad uut kodu. Venelastele meeldib Lasnamäel, eestlastele Pirital, Nõmmel, kesklinnas tõmbab Kalamaja loomeinimesi. Äriinimesed, kes kesklinna korterile eramut eelistavad, on koondunud Piritale ja Viimsisse.
    Kalamaja oli veel paarkümmend aastat tagasi pigem mahajääja. Selle ajalooliselt põneva ja hiilgava asukohaga linnaosa tõus eliidi hulka nõudis nii piirkonna väärtuste märkamist (kesklinna- ja merelähedust) kui ka suurt tööd ehitamisel, ümberehitamisel ja renoveerimisel. Ideaalse elukeskkonna vormi on võtmas Kalamaja läänepoolsem osa ehk Uus-Kalamaja. Vanade tööstuspiirkondade ümberehitus on andmas imelist tulemust Arsenali, Volta jt piirkondades, kus uus sulandub vanaga. Linnaosad, kus on hea ja tore elada. Mis on peaaegu valmis. Kus vara väärtus püsivalt tõuseb.
    Põhjamaadest maas
    Kuid ikkagi on meil Põhjamaadega võrreldes mahajäämus. Arendustempo tõusu peamine takistus on majanduse tagasihoidlik kasv. Infrastruktuuri paranemine on jõuetu – selleks võiks vabalt laenu võtta, elule ja majandusele hoogu anda. Kindlasti on probleem laiemas ärikeskkonnas, mis on mõjutatud poliitikast. Teisest küljest sõltub suuresti edu alati sellest, kui palju meil endil on pealehakkamist elu paremaks muuta.
    Arendaja seisukohalt piiravad kohalikku nõudlust inimeste võime võtta laenu ning oma elamispinda uuendada soovivate inimeste arv. Inimesi, kes tahavad oma elukvaliteeti parandada, on siiski piisavalt palju. Eriti väiksemate korterite järele on nõudlus suurem kui pakkumine.
    On palju piirkondi, kuhu inimesed on kolinud mitte töö, vaid muljetavaldava elukeskkonna pärast. Tallinnas on tööd, kuid on ka muljetavaldavat elukeskkonda. Merega piiratud Kopli poolsaar ja eriti Uus-Kalamaja on vaid üks näide.
    Kui Ülemiste vanake järgmisel ja järgmisel ja järgmisel jne jaanipäeval küsima tuleb, kas linn on valmis, saame talle vastata, et ei ole valmis. Ei saagi valmis. Aga me püüame iga päev oma eesmärgile lähemale jõuda. Kuigi lõpuni ei tahagi seda saavutada. Vanake hoiab meid vormis.
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
SASi aktsionäride koosolekust sai täielik kaos
Kui enne eilset lennufirma SAS aktsionäride üldkoosolekut Rootsis oli küsimus, kui vihased on ettevõtte aktsionärid, kelle vara hävitatakse täielikult, kui ettevõtte ümberkorraldamine läheb edukalt, siis see mure kadus peagi.
Kui enne eilset lennufirma SAS aktsionäride üldkoosolekut Rootsis oli küsimus, kui vihased on ettevõtte aktsionärid, kelle vara hävitatakse täielikult, kui ettevõtte ümberkorraldamine läheb edukalt, siis see mure kadus peagi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Sõudmise kaheksapaat kui meeskonnatöö musternäide
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Raadiohommikus: nädala ettevaade, Eesti juhtide head ja vead ning kutsehaiguste uus hoog
Äripäeva esmaspäevane raadiohommik võtab lähema vaatluse alla Eesti juhid, uurib, miks kutsehaiguste teema uut hoogu on saamas, näitab börsinädala olulisemaid verstaposte ning markeerib ka kohaliku kapitali Lätti liikumise.
Äripäeva esmaspäevane raadiohommik võtab lähema vaatluse alla Eesti juhid, uurib, miks kutsehaiguste teema uut hoogu on saamas, näitab börsinädala olulisemaid verstaposte ning markeerib ka kohaliku kapitali Lätti liikumise.