Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pommiaugu peale tuleb poolsaar

    Olev VaherFoto: Erakogu

    Vabaerakondlasest rakendusmatemaatik Olev Vaher tahab Tallinna lahte rajada poolsaare, mis kaotab ummikud.

    Vaatame Tallinna kaarti ja näeme: Tallinn on laiali valgunud linnastu, mis on surutud kahe pommiaugu – Tallinna lahe ja Ülemiste järve vahele. Läbi selle 2 km laiuse maakitsuse peavad kulgema kõik kommunikatsiooni-, sooja-, energiatrassid ning lääne- ja idasuunaline liiklusvoog. Tihti istume tipptundidel sel maakitsusel ummikutes Russalka juures või Ülemistel ja mujal ning kulutame asjatult aega.
    TallinnEST 2030 on Tallinna lahes asuv poolsaar, mis algaks pärast D-terminali kaide lõppu suundudes otse põhja ja tuleks kaarega Pirita jõe suudmeni. Tekiks 4- kuni 6ruutkilomeetrine uus Tallinna süda. Nagu on New Yorgil Manhattan (59,1km2, kus elab kuni 1,6 miljonit elanikku). Tallinn saaks uue süvasadama poolsaare lääne servale ja idapoolne serv kuni Piritani võiks olla jahtide sadam.
    Globaalses konkurentsis on tõmbekeskustele soovitav minimaalne elanike arv 2 miljonit. Siin astubki mängu aastaks 2030 valmiv Talsinki tunnel. Kust saab Helsingi oma joogivee? Maailma suuruselt teise 120km pikkuse tunneli kaudu. Tunneli läbimõõt võimaldaks sinna ka rongi sõitma panna. Tunnelit ehitati 1972-1982 ja see läks maksma tänastes hindades umbes 200 miljonit eurot. Tallsinki tunnel kulgeks suuremalt osalt graniidis, üksnes Eesti-poolne tunneli väljuv ots pole graniidis. Usun, et maailma esimene Hyperloop tehaksegi Tallinna Helsingi vahele ja sõiduaeg läheneb 5-10 minutile.
    Tallinna linna elanike arv läheb 450 000le, selleks ajaks on ilmselt ka Viimsi vald liidetud Tallinnaga. Soomlased loodavad tunneli abil elanike kasvu 250 000 võrra ja liidetuna Tallinna ja lähivaldadega ületakski kaksiklinn Tallsinki 2 miljoni piiri.
    Poolsaart me ei täida lihtsalt pinnasega, vaid ehitame selle korruste haaval maa-aluste parklatega ja kommunikatsioonitrasside vedamisel ei pea enam tänavaid üles kaevama. Miinus üks tasapind on mõeldud (tasuta) juhita, personaalsele (ühis)transpordile. Ühistransport on liidetud ühtsesse süsteemi kogu linnaosa hoonetega. Vajutades liftis -1 korruse nupule, saadetakse transpordisüsteemile teave, mitu inimest liftis on ja kui suurt veokit peab süsteem liftist väljumisele ette ootama saatma.
    Artikkel ilmub Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, ACE Logisticsi, Eesti Gaasi, Silberauto, Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor ja Äripäeva arvamuskonkursi Edukas Eesti raames.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.