Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    100 miljonit ootab teenimist

    Valdar LiiveFoto: Andras Kralla

    Soome ja Eesti ühises majandusruumis koos mõistlikult tegutsedes võime Eesti ettevõtete ja organisatsioonide käivet tõsta juba lähiaastatel vähemalt 100 miljonit eurot aastas, kirjutab Eesti-Soome koostöö edendaja Valdar Liive.

    Soomes on ülikoolidel alates 2017. aasta sügisest õigus pakkuda Euroopa Liidust väljastpoolt tulevatele tudengitele tasulist haridust. Käivitamisel on teenus Study Advisory, mille eesmärk on meelitada Soome õppima 100 000 üliõpilast ja võtta oma osa 6,3 triljoni suurusest globaalsest koolitusturust.
    Eesti ülikoolidegi ees seisab väljakutse, kuna tudengite arv väheneb. Kui meie ülikoolid seaksid eesmärgi värvata välismaalt kokku kas või 10 000 tudengit, siis õppemaksu ja minimaalsete elamiskuludega lisanduks Eesti majandusse aastas üle 100 miljoni euro. Raha, mis lisandub Soome-Eesti senisele kaubavahetusele ja teenuste ekspordile.
    Protsess ei ole lihtne ja nõuaks süvendatud koostööd, uute võrgustike teket ja ehk ka reeglite täiendamist. Õnnestumise korral suureneks Eesti tuntus sihtriikides, matkaselle jätkuks tulevikus nii laevadele, lennukitele kui ka maa alla ning kindlasti oleks Helsingi Vantaa lennujaamas uhke Lõunaterminal, kust oleks viisakas Eestisse lennata.
    Promome Helsingit ja Tallinna koos
    Kui vaadata Eesti ja Soome vaheliste projektide virvarri, siis liiga tihti tegutseb igaüks omas nurgas, suurt sünergiat on raske märgata. Eestil ja Soomel ei ole ühist tööstusstrateegiat, Aasia turistide meelitamisel tehtav koostöö on pigem juhuslik, piiriülesed teenused (näiteks ühine ühistranspordi pilet) reisijatele samahästi puuduvad. Muidugi on kohe käivutumas koos soomlastega arendatud X-tee uus versioon, soomlased on kadedad Eesti riigi innovatiivsete lahenduste ja start-up-viisa pärast.
    Arvan, et piirkonna kasvul ei ole piire, peame leidma suuremad väljakutsed. Peame analüüsima ja promoma pigem piirkonna tugevusi kui Tallinna või Helsingi omasid eraldi.
    Idee võiks olla ka FinEst Bay Area mõttekoja loomine, mis ühendaks ärimaailmas tegutsejad, noored, kultuuritegelased, kodanikuühiskonna esindajad ja avaliku sektori. Avatud platvorm, kus parimad saaksid omavahel kohtuda, kogemusi jagada. Luua uutmoodi Soome silda, mis lisaks hõimurahvastele on köitev ka kaugemalt tulijatele. See on meie ainulaadsus.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Gaasitoru värvi alt kraabiti välja keelatud Vene osad. Leedu tülis vaadatakse ka Infortari firma poole
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.