Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroraha hävitab turumajandust

    Indrek MäeFoto: Andras Kralla

    Mõttekojas Praxis euroraha kasutamise edulooks tituleeritud Elron moonutab vabaturumajandusele omast vaba konkurentsi, leiab börsitoimetuse ajakirjanik Indrek Mäe.

    Praxise uuring toob esile, et 2007–2013 on Elroni liinide arv kasvanud poolteist korda ja rongireisijate arv 1,24 korda. Statistikaamet möönab, et kümne aastaga on raudteetranspordi kasutajate arv suurenenud 12 protsenti. Nagu ka Praxise uuringust selgub, on raudteeliikluse populariseerimine õnnestunud eelkõige dotatsioonide toel, rekonstrueerides raudteid, ehitades ümber raudteeobjekte ning soetades uusi elektrironge.
    Lõiv vabalt konkurentsilt
    See aga tähendab, et dotatsioonide abil üritatakse sõitjaid üle meelitada bussiliikluselt, mis toimib efektiivselt ilma igasuguse kõrvalise abita. Raudteeliikluse doteerimine on aga maksumaksja raha raiskamine, sest transporditeenus suudaks edukalt ellu jääda ka ilma selleta.
    Tallinna–Tartu liinil pakub LuxExpress odavamat teenust, kui seda suudab maksumaksja rahal toimiv Elron – esimene suudab oma püsiklientidele pakkuda parimal juhul isegi 6eurost täispileti hinda, samas kui raudteel naljalt alla 9 euro ei saa. Madalama hinna juures on LuxExpressi teenus ka oluliselt mugavam. Seejuures on bussid tihedalt üle broneeritud ning pileti saamine võib osutuda omaette kunstiks – nõudlust järelikult jagub. Elron aga teab, et riigi toel jäädakse alati ellu, ning see ei motiveeri neid pingutama.
    Kuna bussiliiklusele on kehtestatud ka seadusandlikke piiranguid liinilubade taotlemisel, tekib paratamatult tunne, et vägisi üritatakse paremat teenust pakkuvate konkurentide turuletulekut takistada. On ju ka praegune majandus- ja taristuminster Kadri Simson küll Rail Balticu saaga kontekstis mitu korda rõhutanud, et tahab maanteelt ära koristada veoautosid, sama üritatakse teha ilmselt bussiliiklusega. Vabas demokraatlikus turumajandust väärtustavas riigis on selline sekkumine aga lubamatu ning tarbija eelistuse peaks määrama turg, mitte riik.
    Kindlasti on vale nimetada suurenenud nõudlust rongiliikluses edulooks, sest see on võimalik üksnes tänu toetustele. Vabas konkurentsis oleks Elron sunnitud oma piletihinda mitmekordistama, mis kohe kindlasti poleks enam raudteereisijale atraktiivne.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Euroopa lennufirmadel läheb hästi, aga mitte nende aktsiail
Euroopa lennunduses on viimaks halbadest aegadest võitu saadud ja hakatud hoogsalt kasumit teenima. Lõviosa lennuaktsiaid teeb aga endiselt vähikäiku.
Euroopa lennunduses on viimaks halbadest aegadest võitu saadud ja hakatud hoogsalt kasumit teenima. Lõviosa lennuaktsiaid teeb aga endiselt vähikäiku.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Swedbank: märgid lubavad majandusele taastumist Soome ja Rootsi ehitus kiratseb
Eesti majandus langeb tänavu poole protsendi võrra, kuid majapidamiste suurenev ostujõud, tugev tööjõuturg, aeglustuv inflatsioon ja välisnõudluse paranemine aitavad majandusel hakata taastuma, prognoosib Swedbank.
Eesti majandus langeb tänavu poole protsendi võrra, kuid majapidamiste suurenev ostujõud, tugev tööjõuturg, aeglustuv inflatsioon ja välisnõudluse paranemine aitavad majandusel hakata taastuma, prognoosib Swedbank.