Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liiklusmölakast juht?

    UmmikFoto: Panthermedia

    Kas usaldaksid liikluses sigatseva fondivalitseja kätte oma raha, küsib vabakutseline kirjutaja Peep Ehasalu.

    Inimesed jagavad oma elu mitme rolli vahel – on kodumina ja töömina, spordimina ja puhkusemina ja palju muid minasid, mis omavahel ei kohtu. Sellist isiksuse lõhestumist nimetatakse aga skisofreeniaks, terve inimene on tegelikult terviklik. Muidugi oskab terve inimene erinevatesse rollidesse sobituda, iseloomu see siiski ei muuda. Teiseks arvatakse tõsimeeli, et autojuhtimine on anonüümne tegevus ja et kui keegi ei näe, siis võib dr Jekyll lasta Mr Hyde’i autorooli möllama. Tegelikult on alati nägijaid ja sigadus ei püsi kotis.
    Kuidas puutub see ärisse, juhtidesse, organisatsioonide tippadministraatoritesse ja liidritesse?
    Ka nemad autojuhid ja kujundavad iga päev liikluses oma organisatsiooni mainet, andes oma käitumisega edasi enda esindatava brändi väärtusi. Liikluskäitumine on ju puhas kommunikatsioon, ehe, aus ja otsekohene. Kui logoga varustatud auto liikluses sigatseb, hüsteeriliseks sõelujaks osutub ärikultuuri koolitaja või lugupeetud tööstusjuht pargib auto teistele jalgu, siis on hiljem PR-osakonna maineehitusponnistustest vähe abi. Ja vastupidi, igapäevane viisakas liikluskäitumine loob usaldust rohkem kui õline enesekiitus. Käitumine ei sõltu auto margist, võimsusest, hinnast ega vanusest, vaid ikka ja ainult inimese juhirollist roolis.
    Liiklusmölakluses paistab võidetud minut olema sedavõrd väärtuslik isiklik hüve, et sealt edasi jookseb juhe kokku ja mõistlikkus ootab mõne teise „mina“ saabumist sihtkohas. Kõik eksivad ja kõigil juhtub, kuid sotsiaalmeedia ajastul jõuavad ka seni varjul olnud rollid kiiresti teisteni.
    Autosõit on suurepärane moodus valida partnereid või tundma õppida kolleege, peaaegu nagu tasuta koolitus või isikutest. Lase huvipakkuv inimene rooli, sõitke tipptunnil mõni tiir linna peal. Kui fondivalitseja näitab üles hoolimatust liikluses, siis sa ju usud, et sinu rahasse suhtub ta tohutu tähelepanelikkusega? Kui osakonnajuht sõidab nagu juhtub, siis miks peaks ta inimesi teisiti juhtima? Kui ehitusmees eirab kõiki liiklusreegleid, siis miks peaks ta täpselt järgima reegleid soojustuse panekul?
    Ärijuhtidel on unikaalne positsioon ja vastutus, et ühiskonnas muutusi esile kutsuda. Eesti suuruses riigis lisandub võimalus muuta paremaks meie liikluskultuuri, seda nii isikliku eeskujuga autoroolis kui juhi kõrval istuva autoriteedina, kelle otsustest sõltub edasi elu ja sissetulek. Võidaksid kõik, liikluskultuur, juhi isikubränd ja organisatsiooni maine.
    Või siis hoiame endiselt müüti, et juht peab olema inimene nagu aurik, kes laineid lõigates teistest üle sõidab? Kui vajataksegi kollektiivi just sotsiopaadist inimest, siis ka sel juhul on võimalik autoroolis inimest tundma õppida. Inimene on tervik ja teda iseloomustab ennekõike käitumine – lihtne reegel, mis kipub ununema.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Microsoft: algasid Vene mõjutuskampaaniad USA valimisteks
Tänavuste USA presidendivalimiste mõjutamiseks on Microsoft täheldanud viimase 45 päeva jooksul Venemaa veebikampaaniaid, vahendab Reuters.
Tänavuste USA presidendivalimiste mõjutamiseks on Microsoft täheldanud viimase 45 päeva jooksul Venemaa veebikampaaniaid, vahendab Reuters.