Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kõik kisub kiiva

    Kersti KrachtFoto: Raul Mee

    Keskerakond astus mugavalt Reformierakonna lääpa tallatud sussidesse ja otsustas buldooseriga sõitma hakata, kirjutab EVEA juht Kersti Kracht (kandideerib sügisel EKRE nimekirjas).

    Uue koalitsiooni algus oli paljulubav, eriti hea meel oli mul isiklikult selle üle, kui lubati kaasata maksupoliitika aruteludesse eksperte. Tagantjärele tahaks muidugi teada, kes need eksperdid olid, kes soovitasid hakata eelarveauke lappima panditulumaksu, pakendiaktsiisi ja muu sellisega.
    Ei ole mingit kontseptsiooni, et kuidas Eesti ettevõtluskeskkonda paremaks teha. Asi kisub kiiva igal tasandil, ja ega ministriteks ei ole ka oma ala asjatundjad. See hakkab järjest rohkem meenutama 90ndate aastate algust, kui plats puhastati ja poliitikud olid ilma hariduse ja kogemuseta.
    Autode võimsuse maksustamise asjus tsiteeriksin ühte EVEA volikogu liiget: maapiirkonnas enam riiki ei ole, pean sõitma võimsa neljarattaveolise autoga, et maal talvel üldse hakkama saada, teed on puhastamata ja ühistransporti ei ole. Ettevõtja mure on ka inimeste tööle ja koju vedu. Aga rahandusministeeriumi ametnike ja poliitikute meelest on see luksus, mida tuleb maksustada. Midagi ei ole teha, kui ikka ettevõtluses kogemust ei ole, siis olukorrast aru ei saada.
    Riigi ametkond kerkib nagu pärmitaigen. Kes siis tegelikult on seaduseandja, kas riigikogu? Ministeeriumid on varustatud suurte osakondadega, kus eraldi juristid, Euroopa asjatundjad, suhtekorraldajad jne. Kõik seaduseelnõud valmivad ministeeriumites, aga need on nii vingelt koostatud, et kui võtta suvaline seaduseelnõu, minna sellega juhuslikult valitud riigikogu liikme juurde ja paluda refereerida, et mille poolt ta hääletas ja mida see mõjutab, siis oskab tänasest koosseisust vastata 10-15 inimest. Riigikogu ei saa tegelikult aru, mida ametkonnad teevad ja mida neile ette söödetakse.
    Parim näide on Rail Baltic, vähegi mõtlevad ja mingitki haritust omavad inimesed saavad aru, et see on kellegi isiklike või korporatiivsete huvide projekt, mis kahjustab Eesti riiki mitmel moel, kuid viimasel konverentsil riigikogus, kus neid probleeme tutvustati, käis kohal umbes kümme riigikogu liiget. Järjest rohkem olen hakanud mõtlema, kas peaks kehtestama riigikogusse kandideerijatele nõuded elukutse, hariduse, kogemuse, keelteoskuse jne suhtes. Kuna enamasti taanduvad riigikogus vajalikud oskused kas juriidikale või majandusele, siis peaksid riigikogu liikmel neist teemadest arusaamise oskused olema.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.