Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ratas kardab otse-eetrit?

    Eliisa MatsaluFoto: Andras Kralla

    Peaminister ei kasuta ära võimalust pidada erasektoriga avalikku dialoogi. Jääb küsimus, kas ta üldse oskabki seda teha, arutleb Äripäeva ajakirjanik Eliisa Matsalu.

    Osalt võib juhtunut nimetada ka hapudeks viinamarjadeks. Jah, tunnistan – ma olen pettunud, et peaminister ütles mulle septembri alguses kokku lepitud intervjuu Äripäeva raadio otse-eetris ära. Nimelt pidi Jüri Ratas olema minu esimene saatekülaline kord kuus eetris olevas saates „Minister külas“. Olin valmis pannud hulga küsimusi, mille saatsid meile Äriplaanil osalejad. Ratas jäi saatesse tulemata, sest graafik osutus tal siiski liiga tihedaks.
    Mis seal ikka, arusaadav. Kuid ma pole pettunud seepärast, et peaminister mu saatesse ei tulnud, vaid selles, et peaminister vältis igatpidi võimalust, et talt küsitaks küsimusi, millele ta ei taha vastata. Või siis lihtsalt ei oska vastata. Veel rohkem olen pettunud selles, et peaminister ei kasuta ära võimalust pidada avalikus ruumis dialoogi erasektoriga ja vastata küsimustele, mis on ettevõtjate jaoks olulised.
    Miks ma nii arvan? Ratas esines eile konverentsil Äriplaan 2018. Äripäeva konverentsitoimetusel on kombeks enne Äriplaani teha esinejatega intervjuud. Sellest oli Ratase ja tema nõuniku Tanel Kiigega räägitud juba vähemalt kuu aega. Kuna graafik on peaministril ja ka meie konverentsikeskusel tihe, jõuti lõpuks kokkuleppele, et Äriplaani esinejate küsimused peaministrile saadetakse kirja teel ja ka vastused tulevad kirjalikult.
    Vastuste vaevaline tee
    Peaministri suhtumist nii Äriplaanil osalemise kui ka konverentsil osalejate vastu võib nimetada üleolevaks. Ta ei võtnud seda absoluutselt tõsiselt. Seda näitab nii see, et ta ei soovinud küsimustele suuliselt vastata; et ta nõunik Tanel Kiik torises 18 küsimust nähes, et neid on liiga palju, liiga erinevatest valdkondadest ja „kohati ka solvavaid“; kui ka see, et lõpuks tulid kirjalikudki vastused alles siis, kui konverentside korraldaja oli teatanud, et kui vastuseid kokkulepitud kellaajaks ei laeku, küsitakse küsimused Äriplaanil lava peal. Jäin Ratase vastuseid lugedes kurvaks. Pole neis a-d ega o-d. Kiiruga kokku klopsitud, et kaelast ära saada. Kahele küsimusele jättis Ratas üldse vastamata. Näiteks küsimusele, miks ei panda kinni Tallinna TVd, kuigi selle maksumuse ja sisu üle on tehtud väga palju kriitikat, vastas Ratas, et „Valitsus ei plaani avada ega sulgeda ühtegi televisioonikanalit“. Sama sisuline vastus oleks olnud, et „Päike tõuseb idast ja loojub läänes“.
    Mis oleks saanud siis, kui peaminister oleks pidanud küsimustele vastama suuliselt? Raadio otse-eetris? Kas on liiga palju palutud, et peaminister leiaks nädala jooksul mahti vastata sisuliselt 18 küsimusele, mis ettevõtjaid esitasid? See võtnuks suuliselt vastates aega umbes pool tundi. Vast peaks minister järele mõtlema, et üleolev suhtumine ei jää märkamatuks, ja vast peaks sellega midagi ette võtma.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Euribori kasv vähendas EfTENi kasumit
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.