Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus direktiiv muudab reisimise kallimaks

    Merike HallikFoto: Maris Ojasuu

    Uus pakettreisidirektiiv toob hinnatõusu ja võib sundida väiksemaid reisibüroosid uksi sulgema, kirjutab Eesti turismifirmade liidu asepresident Merike Hallik.

    Mullu 6. detsembril võeti riigikogus vastu turismiseaduse, võlaõigusseaduse ja tarbijakaitseseaduse muutmise seaduse eelnõu, mis jõustab tänavu 1. juulist uuendatud pakettreisidirektiivi. Samaaegselt jõustub see direktiiv kõigis Euroopa Liidu liikmesriikides.
    Uue õigusaktiga tugevdatakse tarbijaõigusi ja soodustusi, mis on kehtinud juba alates esimese pakettreiside direktiivi vastuvõtmisest 1990. aastal. Kahjuks on aga uues direktiivis palju ebaselgeid, halle alasid. Keerukused on näiteks terminitega pakettreis, seotud reisikorraldusteenus ja üksik reisiteenus, ning pole ka selge, kas osapooled ehk reisiteenuse osutajad ja tarbijad ikka saavad selle seaduse raames aru, mida nad müüvad ja ostavad.
    Kui reisiteenust minnakse ostma reisiettevõttesse ning suheldakse reisikonsultandiga, saab temalt lisateavet küsida. Kui inimene ostab reisiteenuseid ise online-portaalist, on tal väga keeruline aru saada, kes on tehingu vastaspool ning millise teenuse ta lõppkokkuvõttes ostab. Olulisi selgitusi eluks alates 1. juulist ootavad nii reisiettevõtjad kui ka kindlasti tarbijad just seaduse loojatelt.
    Reisiettevõtetel on maksejõuetuse korral tagatised. Uus seadus tekitab olukorra, kus teatud toodete müümisel võib sama kaitse olla lõpuks tagatud kahekordselt või kus reisiettevõtted on sunnitud tagama maksejõuetuse eest kaitse endast palju suurema pakkuja nimel, olles seejuures võimetud pakkuja tegemisi ja tegemata jätmisi mõjutama. Tulemuseks on suurenev haldus- ja finantskoormus reisiettevõtetele, mille tulemusena suurenevad ka teenuste hinnad.
    Valus hoop väiksematele
    Võib arvata, et uus regulatsioon ja finantsgarantiide nõude laienemine paneb mitmed väiksed reisi- ja turismiettevõtted küsimuse ette, kas nad suudavad üldse tegevust jätkata. Samas ei pruugi olukord reisijaid tänasega võrreldes oluliselt rohkem kaitsta.
    ELi poliitika kujundamise keskmes peaksid olema selged, lihtsad, praktilised ja vajalikud õigusaktid. See on eriti tähtis väikeste ja keskmise suurusega ettevõtjate jaoks, kellel tavaliselt puudub raha tasemel juriidilise nõu saamiseks. Pakettreiside, seotud reisikorraldusteenuste ja eraldi müüdavate reisiteenustega seotud probleemidega seisavad eelkõige silmitsi just nemad.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Financial Times analüüsib: kuidas Balti riigid Venemaa pärast köiel käivad
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.