Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rikkad riigid tõrjuvad euroliidu abiga meie firmasid

    Eino RuusFoto: Erakogu

    Lähetatud töötajate direktiiv kahandab Ida-Euroopa ettevõtete konkurentsivõimet, ja see tema mõte ongi, leiab OÜ VEA tegevdirektor Eino Ruus.

    Võiks endale esitada küsimuse, miks jõukad ja tehnoloogilises mõttes meist oluliselt edukamad lääneriigid ei rakenda tööhõive tõstmise meetmena üksnes kõrgtehnoloogiliste töökohtade loomist. Selle asemel püütakse võidelda idaeurooplastelt endale madalamapalgalisi töökohti. Jõukaid lääneriike ei sundinud paraku lähetatud töötajate direktiivi läbi suruma mure meie, Ida-Euroopa inimeste kehvema elatustaseme pärast. Tegelik eesmärk on pärssida Ida-Euroopa konkurentsivõimet Euroopa Liidus, tõrjuda meie firmasid ja töötajaid vabale turumajandusele mittekohaste meetmetega.
    Lõppvaatuseks kujuneb direktiivi juurde kuuluva maanteetranspordi paketi arutelu ja kinnitamine. Maanteetranspordi pakett puudutab kõige suuremat regulaarselt lähetuses käivate töötajate (kaugvedude autojuhtide) palgaregulatsioone. Eestis on välja antud luba rohkem kui 10 000 veoautole tasuliseks veoseveoks euroliidus, nii et tegemist on märkimisväärse hulga kaugsõiduautojuhtidega.
    Piiriülesed veod tuleks välja jätta
    Maanteetranspordi pakett oleks arusaadav ja aktsepteeritav, kui see käsitleks ainult riikide siseseid (kabotaaž)vedusid. Aga paketis on sees piiriüleste vedude teema.
    Piiriülene transport hõlmab üle riigipiiride toimuvaid eksport-importvedusid ja transiitvedusid. Näiteks kui Eesti eksportijafirma sõlmib veolepingu Eesti veofirmaga oma kauba transportimiseks välisriiki, on tegemist piiriülese veoga.
    Kujutagem ette, et sellisel juhul kehtestatakse eurodirektiivi põhal veofirma töötajale makstava töötasu alammäär. Kas ei ole sellisel juhul tegemist vaba konkurentsi ja liikmesriigi suveräänsuse põhimõtetest üleastumisega? Võiks ju ka kohe kehtestada Eestis Lääne-Euroopa riikide alampalga – 1500 eurot olekski palgavaesusel lõpp?
    Teiseks, piiriülene vedu ei hõlma mitte üksnes Euroopa Liidu riike,vaid ka Venemaad, Valgevenet, Ukrainat, Kasahstani. Vaevalt on neis riikides võimalik kontrollida euroregulatsioonide täitmist. Tagatipuks, riiklik-administratiivse direktiivi nõuete täitmise kontrollimiseks peetakse ülal arvukat bürokraatiaaparaati.
    Seega, piiriülene transport tuleks maanteetranspordi paketist välja jätta, see peaks reguleerima üksnes kabotaažvedu.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.