Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti vajab kaasaegseid teid

    Jüri RiimaaFoto: Erakogu

    Nüüdisaegne Eesti vajab rohkem neljarajalisi maanteid, sest need on kiiremad ja ohutumad aina tiheneva liiklusvoo jaoks, kirjutab teedeinsener Jüri Riimaa.

    Eestis on neljarajalisi maanteid (2 + 2 teed) 1,0% kogu riigi teedevõrgust. Võrreldes teiste riikidega võib seda pidada minimaalseks. Nende rajamine on väga kulukas ja aeganõudev. Esimesena alustati Tallinna–Narva maanteel lõigul Kuusalu–Valgejõe 2 + 2 tee ehitust 1976. aastal. Haljalani jõutakse 2020. aastaks. See teeb keskmiseks tempoks 2,0 km aastas.
    Maanteeamet on sellest aastast hakanud erinevates regioonides intensiivselt projekteerima ja ümber ehitama 1 + 1 teelõike nn 2 + 1 lahendusega teelõiguks. 2 + 1 lõikude eripära seisneb selles, et vaheldumisi on mõlemal sõidusuunal möödasõidu ala ja sõidusuunad on eraldatud põrkepiirdega. Eesti mõistes uudse 2 + 1 lahenduse peamine väljaöeldud eelis, võrreldes siiani kasutatava 2 + 2 lahendusega on see, et on odavam. See märkimisväärne odavnemine saadakse eritasandiliste ristmike ehitamata jätmise arvel.
    2 + 1 teelõikude ehitamine tuleb kõne alla teel, kus liiklussagedus ei ole nii suur, et 2 + 2 teelõigu rajamine oleks otstarbekas ja normidele vastav (alla 10 000 a/ööp). Samas teelõik on piisavalt ohtlik, et kaaluda vastassuunalise liikluse eraldamist piirdega ja ehitada möödasõidu alad. Möödasõidualade optimaalseks pikkuseks Eestis on valitud 1–2 km.
    Eestis on alates 2017 aastast liikluseks avatud või töös nelja 2 + 1 teelõigu ehitus. Nende tehnilised lahendused peaks olema kavandatud selliselt, et nimetatud teelõigud saaks vajadusel ümber ehitada 2 + 2 lahenduseks minimaalsete kuludega. 2 + 1 teelõigu üheks puuduseks ühe sõidurajaga suuna peal on kogu sõiduraja sulgemine liiklusõnnetuse või suuremate mõõtmetega sõiduki tehnilise rikke korral.
    Arvestades Eesti liikluskultuuri, võib riskikohaks pidada ka viimase hetke möödasõite ja tagasireastumisi möödumisalade lõpus. Teede 2 + 2 lahenduse puhul on tagasireastumine kummagi suuna lõpus ja nendes kohtades ei ole ristumisi kõrvalteedega.
    Tallinna–Pärnu–Ikla maantee (VIA Baltica) tuleks välja ehitada 2 + 2 lahendusena, kuna liiklusintensiivsus sellel ei ole väikesem, kui on Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maanteel, kus ehitatakse 2 + 2 tee Tallinnast Mäoni.
     Artikkel ilmub Äripäeva, Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, Eesti Gaasi, Silberauto, Nortali ja Harju Elektri arvamuskonkursi Edukas Eesti raames.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA ehitusbuumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.