Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna linnavõimu soovitus: käi jala!

    Mart LuikFoto: Marko Mumm/Meediafoto

    Tallinna transpordikorraldus on omadega ummikus ja linnajuhid sisukaid lahendusi pakkuda ei suuda, soovitades selle asemel inimestel jala käia, kirjutab Tallinna linnavolikogu aseesimees (IRL) Mart Luik.

    Moodsas linnaplaneerimises on loogiline anda eelistus jalakäijatele, jalgratturitele ja ühistranspordile. Kuid sellega ei tohi kaasneda sõiduautode liiklemise takistamine. Tallinnas see kahjuks aga nii käib. Selle asemel, et ühistransport kiiremini ja mugavamalt liikuma saada, lubab linnapea Taavi Aas, et nemad sunnivad autod aeglasemalt sõitma. Tallinna peaarhitekt Endrik Mänd annab aga linlastele veelgi orginaalsema soovituse: Tallinn on väike linn, käige jala!
    Tallinna linnavalitsuse tellimusel sai hiljuti valmis ühistranspordi uuring, mis sedastas, et linlased eelistavad jätkuvalt isiklikku autot jõudmaks punktist A punkti B. See on lihtsalt kiirem ja mugavam. Kurikuulsat tasuta ühistransporti on pealinnas korraldatud 5 aastat ja me saame teha kokkuvõtte, et oma põhilist eesmärki – motiveerida pealinlasi autode asemel ühistransporti kasutama – pole see maksumaksjale kümneid miljoneid maksma läinud samm grammigi täitnud. Tasuta ühistransport on küll kinnistanud Keskerakonna võimu ja meelitanud pealinna tuhandeid uusi maksumaksjaid, aga ei paku mingeid lahendusi ummikute ja parkimisprobleemide vähendamiseks. Naabervaldade maksumaksjate kaaperdamisaktsioonide asemel tuleb aru saada, miks inimesed siis ei kasuta ühistransporti.
    Liiga palju ümberistumisi
    Tallinna Tehnikaülikooli uuring näitab ära, et ühistransport on võrreldes auto kasutamisega liiga aeglane. Ajakulu tuleneb paljuski rohketest ümberistumistest. Toon ilmeka näite. Tiskre asumist sõidab buss nr 4 Õismäele. Seal tulevad kõik inimesed bussist maha ja suunduvad järgmisse bussipeatusse, et lõpuks kesklinna saada. Vahemaa on ca 12 km, aga sõit võtab tund aega. Pole siis imestada, et sellele liinile piisavalt sõitjaid ei jätku. Tiskre elanikud istuvad kas maakonnabussi peale või sõidavad oma autoga.
    Tegelikult on kogu Tallinna ühistranspordiskeem üks ümberistumiste sasipundar. Linnavalitsus nendib, et Viru terminali mahutavus on ammendunud, aga ikka liiguvad kõik bussid kesklinnast läbi.
    Autojuhtide ahistamiseks on järgmine plaan juba valmis kirjutatud, selle nimi on Tallinna peatänav. Linnavalitsus plaanib jõuga kesklinna südamest autod välja ajada. Aga kuhu see liiklusvoog suunduma peaks, sellele küsimusele ei oska Tallinna võim midagi mõistlikku vastata. Liivalaia tänav on juba täna autodest umbes, aga sinna on alles kerkimas 80 000 m2 suurune Eesti kõige suurem ärihoone.
    Totalitaarses Hiinas kasutavad mõned suurlinnad reeglit, et autod tohivad sõita kalendri ja autonumbri järgi: kes paaritul, kes paaris kuupäeval. Ma ei imestaks, kui linnavalitsus tulevikus ka meil sarnaste jõuvõtetega üles astub. Aga me ei tohi sellega leppida.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA ehitusbuumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.