Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teemaksuga teed korda

    Andres PeetsFoto: Postimees/Scanpix

    Tallinna-Tartu maanteed on võimul olnud parteid nii valimiseelsetes debattides kui ka päevapoliitilistes aruteluteludes läbi aegade kilbile tõstnud, teeme selle lõpuks valmis, kirjutab ConnectBaltica nõukoja liige Andres Peets.

    Mulle on arusaamatu, miks nüüd, EV100 aastapäeval ja kakskümmend seitse aastat taasiseseisvumisest, oleme endiselt punktis, kus meie teedevõrk on ikka selline, mille saime pärandiks esimesest iseseisvusperioodist ja nõukaaegsest armust. Miks ei võiks me rääkida ja reaalselt toimida selle nimel, et meie teedevõrk vastaks kaasaegsetele nõuetele ega paneks meid punastama mitmete teiste endisest idaplokist välja murdnud riikide ees, kes vaatamata oma kasinatele võimalustele on siiski suutnud välja ehitada moodsa teedeinfrastruktuuri.
    Põhiküsimus on alati raha. Nõus, ilma kõliseva ja krabiseva (vabandan, et e-ajastul veel sellist arhailist kõnepruuki kasutan) maksevahendita ei investeeri ega ehita. Aga kas me oleme piisavalt hoolt kandnud, et nüüdisaegseid finantsvõimalusi oma elu parandamiseks ära kasutada?
    Teed ei pea olema tasuta
    Ikka ja jälle tahan ma tulla tagasi ühe näite juurde. Avalikud teed on samasugune ühiselt kasutatav ressurss, nagu elekter või vesi. Alles see oli kui me ammutasime kraanist tasuta vett.
    Täna ei tuleks kellelgi mõttesegi imestada tasulise kraanivee üle. Tänu tasulisele veevärgile on meil üle Eesti kättesaadav puhas, kvaliteetne ja joogikõlbulik vesi. Üks kvaliteetsemaid Euroopas. Miks me siis ei usalda oma kaasmaalasi selles, et nad oleks nõus hea teedevõrgu eest ka pisut maksma? Teemaksu kogumise abil saaks ju katta erinevaid tee-ehituseks võetud laenukohustusi ja mitte enam tunda muret liiklusohtlikele maanteedele jäetud inimelude pärast.
    Esimene samm on ju tehtud, raskeveokite teekasutustasu on juba kehtestatud. Ei tasu pead liiva alla peita ja oodata - kartes uusi valmisi ja rahva poolehoiu kaotust -, millal saaks küpseks aeg, et kaasmaalastele selgitada uue maksu laienemise vajadust kõigile sõiduvahenditele.
    Meie pere kavatseb suusavaheaja veeta Tartus. Tahame külastada ERMi ja käia ära Ahhaa-keskuses. Otsustasime vältida maanteed ja sõita rongiga. Ei julge riskida sellel ajast ja arust maanteel.
    Aga mida peaks tegema need inimesed, kes tulevikus Helsingist tunneli kaudu autodega Tallinnasse jõuavad? Kas siin lõpebki kaaseagne ja turvaline võimalus oma autoga edasi sõita?
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Euribori kasv vähendas EfTENi kasumit
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.