Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mille järele igatseb Donald Trump?

    Vaba maailma liidriks kerkides pidi Donald Trump ühest olulisest juhiametist ka loobuma. Edaspidi pole presidendiks valitul enam autojuhi kohale asja ja mööda vilksatavat maailma peab president Trump jälgima elukaks kutsutava ja ilmselt ühtlasi ka maailma kõige turvalisema auto tagaistmelt.

    Et just autojuhtimist Trump igatseb, annab tunnistust Reutersile antud intervjuu, milles USA 45. president ajakirjanikele teatas: “Ma tahaksin autot juhtida. Aga ma enam ei saa.”
    Viimane tõsiasi jääb ilmselt muutumatuks üsna pikaks ajaks. Isegi eelmine esileedi Hillary Clinton pole rooli pääsenud pärast 1996. aastat.
    Trumpil on põhjust igatsuseks – peale majade, jahtide ja lennukite on talle kuulunud ka muljetavaldav autokollektsioon. Heidame Bloombergi abiga pilgu presidendi autokogule.  
    2007. aasta tulipunane Ferrari F430 F1 kupee Foto: Bloomberg
    2007. aasta tulipunane Ferrari F430 F1 kupee
    See uhke masin oli hiljuti oksjonil, aga ei ületanud paraku edukaks müügiks vajalikku piirhinda. Samas paar tundi pärast oksjonit leidis sõiduk siiski omale 270 000 dollari eest uue omaniku. Hind oli kõrgeim, mis eales sellise automaatkäigukastiga Ferrari eest makstud on. Trump ostis automaatkäigukasti ja V8 mootoriga Ferrari uuena 2007. aastal ja läbis nelja aasta jooksul vaid 2400 miili. Seda 490-hobujõuline ja ligi 300 kilomeetrise tippkiirusega superautot jääb Trump kindlasti igatsema.
    Cadillaci limusiin aastast 1988Foto: Bloomberg
    Cadillaci limusiin aastast 1988
    1980. aastate keskpaiku leppisid Cadillac ja Trump kokku terve seeria eriliste limusiinide tootmises. Valmis kaks prototüüpi Trump Executive Series ja kõnealune Trump Golden Series – mõlemad ehitas Dillinger Coach Works. Autot esitleti 1987. aastal ja anti Trumpile üle 1988. aasta jaanuaris Atlantic Citys. Paraku seeriatootmisest asja ei saanud ja Trumpile kuuluv jäi selle eriseeria ainsaks esindajaks. Auto teenis hiljuti Inglismaal oksjonil oma müüjale 68 261 dollarit.
    Lamborghini Diablo VT Roadster Foto: Bloomberg
    Lamborghini Diablo VT Roadster
    Väga võimsa 529-hobujõulise V12 mootoriga roadster müüdi septembris 460 000 dollariga Ebays. Auto eest käidi tänu eelmisele omanikule välja kolmveerandi võrra kõrgem hind kui teiste samasuguste eest. Mudelit valmistati aastatel 1990–2001 ja tegemist oli esimese Lamborghiniga, mille tippkiirus ulatus üle 300 kilomeetri tunnis. Trumpi omanduses olnud Le Mansi sinise värviga Diablol on elektriline süsinikkiust katus, manuaalne käigukast ja uue omaniku rõõmuks hodomeetril vähem kui 15000 miili.
    1956. aasta Rolls-Royce Silver Cloud.Foto: Bloomberg
    1956. aasta Rolls-Royce Silver Cloud
    Silver Cloud oli esimene tõeliselt väärtuslik klassikaline sõiduk Trumpi kollektsioonis. Uhkeldav sõiduk mahtus Trumpiga sagedasti koos ka fotodele, mis üle interneti levisid. Väärtuslik kuuesilindrilise või V8 mootori ja neljakäigulise automaatkäigukastiga Silver Cloud oli Rolls-Royce’i mudelirivis aastatel 1955 kuni 1966.
    Foto: Bloomberg
    2015. aasta Rolls-Royce Phantom
    Phantom oli üks viimaseid sõidukeid, mida Trump kasutas sageli enne presidendiametisse astumist. 500 000 dollarit maksev sedaan on praegu üks Rolls-Royce’i suurimaid sõidukeid ja liigub 453-hobujõulise mootori ja kuukäigulise automaatkäigukasti abil nagu siidil.
    Mercedes-Benz SLR McLarenFoto: Bloomberg
    Mercedes-Benz SLR McLaren
    Lausa 617-hobujõuline superkupee oli osaline kümne aasta taguses fotolavastuses ajakirjas Vogue, milles lapseootel Melania Trump seisab tikk-kontsadel ja peaaegu alasti Trumpi lennuki trepil, samal ajal kui riietatud Trump oma McLarenist kaamerasse naeratab. Ka auto ise on muljetavaldav - 100 km/h saabub 3,3 sekundiga ja tippkiiruseks on kõvasti üle 300 kilomeetri tunnis.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.