Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus patune heitgaasiskandaalis - Audi A8
Heitgaasiskandaal sai neljapäeval sisse uue hoo, kui Saksa valitsus süüdistas Audit tippmudelite heitgaasitestidega petmises, kirjutas autosait Automotive News Europe. See on esimene kord, kui Audit on kodumaal pettuses süüdistatud.
Saksa transpordiministeerium teatas, et käskis Volkswagen Grupi luksussõidukite divisjonil tagasi kutsuda umbes 24 000 A7 ja A8 mudelit, mis toodeti aastatel 2009.-2013. Autodest pooled müüdi Saksamaal.
Transpordiministeeriumi kõneisik teatas, et VW Groupi juht Matthias Müller kutsuti ministeeriumisse neljapäeval, kuid keeldus rohkem täpsustamast. VW grupi telefonid jäid autosaidi kommentaaripalvetele tummaks.
Kõnealused Euro-5 heitmenormidele vastavad Audi mudelid eritavad kaks korda rohkem lämmastikoksiidide kui seaduses lubatud, juhul kui sõiduki rool on pööratud enam kui 15 kraadi, teatas transpordiministeerium.
See on esimene kord, kui Audi lipulaevaks olevat A8 mudelit süüdistadakse heitgaasidega petmises. VW on varem teatanud, et heitgaase kontrolliv tarkvara nende kurikuulsas EA189 diiselmootori perekonnas vastab Euroopa seadustele.
VW grupi 80000 3-liitrise mootoriga sõidukite hulka, mis põhjustasid USAs heitmeskandaali, kuuluvad Audi A6, A7 ja Q7 mudelid, aga ka Porsche ja VW firmamärki kandvad autod.
Ministeerium teatas, et on andnud Audile aega 12. juunini, et tulla välja plaaniga autode ümberhitamiseks.
Audi kutsus neljapäeval tagasi 24 000 mõjutatud sõidukit, millest 14 000 on registreeritud Saksamaal, teatades ühtlasi, et tarkvarauuendused algavad juulis. Audi teatas, et teeb Saksamaa maanteeametiga (KBA) koostööd.
Kui 15. märtsil Audi peakorterit heitgaasipettuse tõttu läbi otsiti, teatas ettevõtte tegevjuht Rupert Stadler, et skandaal on alles alguses ja lubas edasi töötada, kuni probleem on lahenduse leidnud.
Audile lähedane allikas ütles Automotive News Europile, et heitgaaside piirmäära ületamist põhjustab käigukasti- ja mootorielektroonika vigane suhtlus. Väidetavalt on ettepanek vea parandamiseks ka juba Saksa maanteeametile saadetud.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.