Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Torino Koletisega ringrajal
Popular Mechanics kirjutab, et ka eelmise sajandi alguses ehitatud maismaa-kiirusrekordi autoga saab ringrajal sõita.
Fiat S76Foto: Oast House Archive
Kahe lapse isal Duncan Pittawayl kulus üle kümne aasta, et äratada ellu 1911. aasta Fiat S76 - tuntud ka kui Torino Koletis. Pikast taastamisest hoolimata ei tähendanud see, et auto oli kohe valmis Goodwoodi ringrajal kihutama. On väga hea põhjus, miks üle saja aasta vanuse autoga kohe ringrajale ei tõtata.
Torino Koletisel on 28,4liitrine neljasilindriline 290hobujõuline mootor. Kogu selle raskuse peatamiseks on vaid paar trummelpidureid tagasillal. Kuigi Fiati tehasetööline väitis rohkem kui sada aastat tagasi, et Torino Koletist on ka tavalisel teel väga meeldiv juhtida, on tegemist ikkagi endise maismaa-kiirusrekordit püüdma mõeldud autoga, mis ülekande tõttu sõitis juba 1000 mootoripöörde juures 130 miili tunnis. Kiirusrekorditel polnud tarvis ka kurve võtta.
Ega Duncan Pittaway pidanudki lõpuks eelmisel aastal Goodwoodi rajale jõudes autoga midagi väga erilist ette võtma. Piisas amortisaatorite jäigemaks timmimisest, jalgrattakummidega sarnanevate rehvide rõhu tõstmisest, ja võiski suunduda Goodwoodi sirgetele, rauas rohkem kui 160 kilomeetrit tunnis, kurvides aitamas pidurdada vaid tagarattaid aeglustav käsipidur.
Pittaway pidi piirduma vaid kolmanda ja neljanda käiguga, aga sellest polnud muret, sest 28,4liitrine mootor hoolitses lõputu väände eest.
Vaata videost, kuidas see segane kooslus võrratult hullu juhi käe all asfaldilinti lihvib.