Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aston Martin ja valküüride lend
Arvatavasti aastaks 2019 Aston Martini ja Red Bull Racingu koostöös valmiv hüpersõiduk Aston Martin Valkyrie on igas mõttes enneolematu ja revolutsiooniline, kirjutab autoväljaanne Car.
Aston Martin ValkyrieFoto: Aston Martin
Sõiduk on röögatult kallis, lausa 2–3 miljonit naelsterlingut, ülikerge, kaheistmeline ja pöördeid armastava vabalthingava V12 keskmootoriga.
Aston on tegelenud hoolsalt Valkyrie aerodünaamika arendamisega ja välisdisaini loovjuhi Miles Nurnbergeri sõnul pole nad sellega veel päris valmis. “Ma ütleksin, et oleme 95 protsendi kaugusel lõplikust. Pooleliolevad alad ei ole osa kere strukturaalselt osast ja on muutumises, sest Adrian Newey mõtleb pidevalt välja uusi viise autole täiendava survejõu leidmiseks.”
Suurim uuendus välisdisainis on Newey välja mõeldud avaus esirataste ja kokpiti vahel, samuti õhuvõtuava katuses, mis sulandub hai uimega sarnanevasse tagaosasse.
Muutunud on ka logo. Aston leidis, et senine embleem on Valkyrie jaoks liiga kobakas ja selle asemel sobiks palju paremini 99,4% kergem ja 30% inimjuuksestki õhem alumiiniumist märk.
Aston Martin Valkyrie
Foto: Aston Martin
Interjöör on minimalistlik. Istmed on kinnitatud otse süsinikkiust kere külge. Õnnelikud juhid saavad osa nn vormel 1 stiilis jaladüleval istumisasendist.
Nupu-uputust uuest hüpermasinast ei leia. Kõik vajalik on paigutatud eemaldatavale roolirattale. Tagaakent pole, abiks on kaamerad.
Justkui Red Bull Racingu abist jääks väheks, on Astonil kambas veel kuulsaid tegijaid. Cosworth töötas välja 6,5-liitrise V12 mootori, Ricardo Engineering aga seitsmekäigulise labadega käigukasti. Süsinikkiust kerevann tuleb aga Multimaticult. Kogu disaini taga seisab vormeligeenius, Red Bull Racingu tehnikadirektor Adrian Newey.
Aston väidab, et auto võimsuse ja kaalu suhe on 1:1 ja auto hakkab kaaluma vähem kui 1000 kilogrammi. Väga võimas mootor viib masina nullist sajani ilmselt vähem kui kolme sekundiga ja tippkiirus ulatub ilmselt vabalt üle 300 kilomeetri tunnis.
Vabalthingava masina kohta väga kiire auto saab ka rajaversiooni, mille võimekust saab võrrelda Le Mansi prototüüpidega.
Aston Martini Gaydoni vabrikus valmistatakse 175 valküüri, millest 99-150 autost on mõni prototüüp ja teised tänavakõlbulikud. Tehakse ka 25 vaid rajale mõeldud versiooni.
Ilmselt on kõikidel eksootilistel mudelitel juba omanikud olemas.
Aston Martin Valkyrie
Foto: Aston Martin
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.