Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mercedes-Benz tegi kastika
Siin see on: Mercedes-Benzi X-klassi nimeline katse teha pikapiga sama, mida M-klassi sõiduk tegi linnamaasturite turuga aastal 1997. Nimelt soovib Mercedes muuta farmisõiduki moodsaks peremasinaks.
Autoajakiri Car kirjutab, et mõne arvates on Mercedes sellele peole juba hiljaks jäänud. Kastikad on paljude inimeste elustiili osa juba mitu põlvkonda - mõnel pool aitab kastikas ka maksudega mängida, tehes selle odavamaks kui ükskõik millise muu firmasõiduki.
Tavaliselt on kõik kastikad viletsapoolse sõidumugavusega, eriti just teedel, aga Mercedese X-klass pidi sõitma nagu... Mercedes.
Mitte iga päev ei saa kirjutada Mercedese uuest autoklassist. Eriti, kuna tegemist on lausa uue turusektoriga, ei imestagi lugeja väga, kuuldes, et Mercedes on natuke pattu teinud. Uus X-klass mitte ainult ei põhine 2016. aastal tutvustatud Nissan NP300 Navaral, vaid seda lausa hakkab ehitama Nissan oma Hispaania Navara vabrikus. Nissanil on kastiautode ehitamisega rohkelt häid ja halbu kogemusi ning Mercedese muudatused ulatuvad visuaalsest poolest palju kaugemale.
Navara peaks olema autoliku kastika tegemiseks hea algus, sest sellel, erinevalt oma lehtvedrudel konkurentidest Volkswagen Amarokist ja Ford Rangerist, on ka tagasillal sõidumugavuse huvides keerdvedrud.
Kuigi näiteks akende poolest sarnaneb X-klass Navaraga silmatorkavalt, on Mercedese kast pikem ja rööbe juhitavuse huvides laiem.
X-klassi mootorivalikus on paar 2,3liitrist neljasilindrilist Nissani diislit, millest üks ühe turboga 161hobujõuline ja teine 187 hobujõuga topeltturbo. Mõlemal lülitatav nelivedu ja valikus seitsmekäiguline automaatkast, tavalise kuuekäigulise manuaali asemel. V6 mootor saabub 2018. aasta keskel ja sellel on 254 hobujõudu ühes pideva nelikveo ja seitsmekäigulise automaatkäigukastiga standardis.
Loomulikult on tuntav erinevus auto sisemuses. Kui viimane VW Amarok meenutas suurt Golfi, siis Mercedes X-klass meenutab tõelist premium-sõidukit. Viimase tegemisel on abiks näiteks C-klassilt pärit näidikud ja osa keskkonsoolist ja V-klassilt pärit meediaekraan.
X-klass jõuab Suurbritannias müügile ilmselt enne selle aasta lõppu ja 600 eriti kirglikku klienti võivad oma pikapi juba enne jõule kätte saada.
Mercedes-Benz X-klassFoto: Mercedes-Benz
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.