Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ford Transit ja istmeks maskeeritud juht
USA autoväljanne Motor Trend kirjutab, et Ford kasutab isesõitvate autode ja inimestevahelise käitumise uurimiseks väga iselaadset moodust.
Paar nädalat tagasi nähti Arlingtonis, Virginias isesõitvat Ford Transit Connect kaubikut, kuid selle kaubiku juures oli midagi väga veidrat - auto polnudki isesõitev, vaid roolis oli autoistmeks maskeeritud autojuht. Nähtu tekitas palju küsimusi - kas tegu oli nalja või mingit tüüpi uuringuga?
Tänaseks on vastus teada, Ford maskeerib juhte autoistmeteks soovides uurida autonoomsete sõidukite ja inimeste suhtlemist reaalsetes situatsioonides.
Fordi inimfaktori tehnilise spetsialisti Johb Shutko sõnul tegeleb autotootja koos kohalike tehnika ja transpordiinstituudiga autojuhi puudumisest tekkivate suhtlusprobleemide uurimisega, “Inimjuhi peanoogutus või käeviibe on oluline osa sujuva ja ohutu liiklusvoolu kujunemisel.”
Algsel mõeldi tekstisõnumite ja sümbolite peale aga meeskond leppis kokku hoopis valgussignaalise kasutamises kui kõige tõhusamas isesõitvate autode ja inimeste suhtlemise viisis. Uurijad tahavad, et valgussignaalid näitaksid kas auto on isesõitvas režiimis või annab teed või hakkab hoopis kiirendama.
Ford kinnitas Transit Connecti tuuleklaasi kohale valgustiriba ja riietas juhi autoistmeks, et ideid katsetada ilma reaalselt isesõitva auto kasutamiseta.
Näiliselt autonoomne Transit sõitis augustis Virginias maha 1800 miili ja kogus selle aja jooksul 150 tundi andmeid. Valgussignaale anti 1650 korral nii parklates, ristmikel, garaazides, lennuväljadel kui ka paljudes muudes kohtades.
Esmapilgul võllanaljana paistnud autoistmeks riietamisel oligi väga praktiline põhjus. Kohal Arlingtoni uudistereporter üritas isegi istmeks maskeeritud juhiga suhelda, kes seepeale minema kihutas.
Tundub, et Ford ja Virginia tehnikainstituut suutsid teha nalja ja teadust korraga.
7 fotot
Foto: Ford
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.